Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vokalister, ett mareritt å få tak i


Æljen

Anbefalte innlegg

Men nå ser jeg på vokal som ofte det mest viktigste "instrumentet" i musikk og ikke noe hvermansen klarer å mestre. Er nok av bra band med dårlig vokal der ute og har ikke lyst til å bli blandt dem.

At stemmer kan trenes er en sak men en god klang og trøkk i stemmen er noe man er født med og kan ikke lærers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at alle musikere skal kunne høres fornuftig ut om de synger, vi har trossalt gehør, og stemmer kan trenes. det er bare spørsmålet om man har tid og ett sted der man har mulighet til å få gjort det. Og det er Rock'n'roll? Det skal være litt rølpete :D

Aahhhh.... feil. Noen stemmer låter bare dritt, tonereint eller ikke. I tillegg er det en rekka faktorer som påvirker her, timing, phrasing, engelsk uttale, kort sagt en masse mer enn man fixer med gehøret. Men at de fleste kan bli bedre av å øve, det er vi enige om ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Men nå ser jeg på vokal som ofte det mest viktigste "instrumentet" i musikk og ikke noe hvermansen klarer å mestre. Er nok av bra band med dårlig vokal der ute og har ikke lyst til å bli blandt dem.

At stemmer kan trenes er en sak men en god klang og trøkk i stemmen er noe man er født med og kan ikke lærers.

Jeg ser ganske motsatt på det. God klang, rekkevidde og trøkk i stemmen er absolutt noe som kan trenes opp. Operasangere blir ikke født med den tilstedeværelsen de har i stemmen. Klart, genene påvirker utgangspunktet, men genene avgjør ikke hvor de ender opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker Tom Waitz åsså forstå det den som kan.

Men hvordan stemmen låter er det vel ikke så mye å gjøre med men teknikk og stemmebruk kan selfølgelig læres, men grunntonen er man født med.

Nå har vi i hvertfall fått inn en fyr som virker bra og uten nevnte problemer tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.