Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vokalister, ett mareritt å få tak i


Æljen

Anbefalte innlegg

Ja som topic sier, sliter veldig med å finne vokalist til ene rockebandet.

Selv om jeg ikke liker å sette oss i bås, ligger vi vel en plass mellom Ac/Dc, Ramones, Backstreet Girls, Black Crowes området.

Myser innom musiker.no, musikkweb, musikere på facebook og her inne nesten daglig, men finner ikke den jeg trenger. Har leita over noen år nå. Har jo hatt noen innom men de er ofte fulle av problemer (rus er ett stikkord, Lead Singer Disease) og de følger ikke opp.

Holder jo til i Tønsberg og det er jo ett problem i seg selv, er ikke store området. Men Oslo og Telemark er jo ikke så langt unna. Stort sett de jeg kommer over i vår sjanger bor i Oslo, Bergen eller Trondheim.

Er det noen andre plasser som jeg kan leite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Connectgruppe i hjemmet

En uke består av flest hverdager. I tillegg til søndagsgudstjenestene våre, samles vi i mindre felleskap i uka.

En gruppe på 4 -10 personer treffes i hjemmene en kveld annenhver uke.

Connectgruppe er et sted der du kan slappe av og både gi og få.

Vi deler livet og bryr oss om hverandre, gode vennskap bygges og livet med Gud utvikles over en god kopp kaffe eller et måltid."

http://www.oks.no/?aid=9167443

Her slår du to-tre fluer i en smekk! Får nye venner, og kanskje kommer i kontakt med en vokalist med kristne verdier! OHYE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller i to vidt forskjellige band, det ene er et tregreps møkkete rock'n'roll band det andre er et snillere zombiealsk jazzabillyband med kvinnelig vokkis, altså rake motsetting av hva jeg trenger i det andre bandet.

Dessuten er vi egentlig oppløst der vi har vokkis, men skal ha en liten reunionkonsert til sommeren.

Bandet som er viktig for meg nå har spilt i 7 år uten skikkelig vokkis, håper du skjønner min frustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller i to vidt forskjellige band, det ene er et tregreps møkkete rock'n'roll band det andre er et snillere zombiealsk jazzabillyband med kvinnelig vokkis, altså rake motsetting av hva jeg trenger i det andre bandet.

Dessuten er vi egentlig oppløst der vi har vokkis, men skal ha en liten reunionkonsert til sommeren.

Bandet som er viktig for meg nå har spilt i 7 år uten skikkelig vokkis, håper du skjønner min frustrasjon.

Ja det må jo være frustrerende. Da tror jeg at jeg ville funnet en vokalist som duger, altså ikke et dophue, men en stødig type, og så legge opp repertoaret etter hva han kan levere. Det er forsåvidt sånn bandet mitt har utvikla seg, vi spiller det som jeg kan levere på en god måte. Bare et forslag, siden du har leita i flere år... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du at vi leiter etter da? Sorry vil ikke være spydig men det ligger vel litt i kortene at vi ikke finner den rette og ikke kaster ut hva som helst men at vi har prøvd ut noen men de fleste virker til å ha ett eller annet problem og da ofte knyttet opp til rus.

Og til Øystein, han siste vi hadde innom var medlem av indremisjonen, han gikk da forsatt på metadon og var ett skikkelig surrehue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du at vi leiter etter da? Sorry vil ikke være spydig men det ligger vel litt i kortene at vi ikke finner den rette og ikke kaster ut hva som helst men at vi har prøvd ut noen men de fleste virker til å ha ett eller annet problem og da ofte knyttet opp til rus.

Og til Øystein, han siste vi hadde innom var medlem av indremisjonen, han gikk da forsatt på metadon og var ett skikkelig surrehue.

He he. Var ikke meningen å terge deg akkurat da. Jeg bare ser rundt meg og konstaterer at veldig mange driver og spiller i flere band, og blir aldri helt fornøyd med noen av dem. Og siden du nevnte to band, og en spesiell sjanger for det andre bandet, uten vokalist, så tenkte jeg bare høyt er. Sorry. Keep looking, og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vel vi spiller en sjanger som burde lokke til oss flere til å synge. Rock'N'Roll er jo ikke død som noen prøver å påpeke. Fikk i hvertfall mye bra respons da jeg la ut noen klipp her for en tid tilbake. Men vi ligger jo i det sjiktet der man burde ha gått livets harde skole hvis man skal ha troverdighet. Hadde dog håpa og regna med at det var flere som var intressange. 7 år uten en håndfast vokalist er lenge og vi har gått mange runder på kammerset der vi har nesten gitt opp mange ganger, men jeg og vi nekter å gi slipp på det vi elsker mest nemlig straight forward Rock'N'Roll.

Som sagt har flere vist sin interesse men plassen vi holder til er feil for de fleste, men pokker heller dette er ikke indre Sogn ellerno men Tønsberg. Skulle jo være mulig å oppdrive en habil vokalist på våre trakter, eller i nærheten.

Vi lager egne låter, har eget lokale med full PA, det må da være fristende for noen.

Men tråden gikk vel ut på om det var noen andre steder enn de jeg har listet hvor jeg kan leite etter en vokalist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.