Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefal en mandolin til rundt 4000kr!


oleb

Anbefalte innlegg

Mine foreldre planlegger å kjøpe seg en elektrisk mandolin (gud vet hva de skal med den).

Lurer på om noen kan anbefale en god mandolin til rundt 4000kr?

Kjøper gjerne brukt, så om dere anbefaler dyrere modeller som kan finnes på bruktmarkedet til rundt 4000kr, er det flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh- du er sikker på at de ikke egentlig skal ha et kjøkkenredskap?

http://www.rayzplace...sonal/stuff.htm

Hvis ikke, så er en Epi mandobird det tøffeste som finnes, etter min mening. Om jeg har en?, eh, ja selvsagt. Så kan det selvsagt diskuteres hvor "tøff" man blir med en 40 cm lang firebird på magen.. Tøffheten består vel mest i at man tør stille på scenen med en slik. :)

Sliter med å få opp bilder og priser man kan linke til, men søk, eller google som det heter nå om dagen, på "mandobird"

Jeg kjøpte min på Aages i København, nå for tiden heter det vel kanskje 4sound?

Link til kjempesvært bilde: http://sportsfiske.n...29001/72961.jpg

Min er en firestrenger, men den finnes også i mer korrekt åttestrengersversjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så at de ønsket seg en med mikrofon, så jeg regner med at det ikke er La mandoline sliceren de sikter til.

En kompis har mandobird, så den har jeg prøvd litt. Stilig liten sak, men de vil ha en akustisk variant som gir litt lyd unplugged også. Dessuten klarer jeg ikke å se for meg mamma i midten av femtiårene med en sånn tass på magen :D

Har sett litt på finn, og ser at morgan og cort har modeller som ligger rundt 4000kr, ellers er det en del stagg som er litt billigere. Noen som har erfaring med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette for vrangforestillinger?? Jeg er i femtiårene, og det er ikke noe å si på størrelsen på magen :P

youtube.com/watch?v=0SltPAP4nL0

Lykke til med innkjøpet. Skjønner jo at mandobirden ikke var innertier, selv om jeg synes den er morsom.

Hehe, altså: joda, jeg kan se for meg pappa, men mamma? Det blir for drøyt i mitt hode :P

GreenMan: kanskje Ibanez hadde vært noe. I denne prisklassen koker det kanskje ned til at man bare må prøve forskjellige og velge en man liker..

Endret av oleb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Mandobirden er vanskelig å spille på og lyden er litt for "elektrisk", sitter med en lånt en her. I alle fall i forhold til min bulgarske vintagemandolin. :D Akustisk med en OK mikk er nok veien å gå. Har vært på utkikk etter en ny litt mer lettspilt mandolin sjøl, men syns alt låter elendig i forhold til den. Har prøvd det meste rundt om kring i musikksjapper uten å finne noe som passer meg og pølsefingrene mine.

Så mitt råd er å ta en runde i sjappene og prøve plugged og unplugged, det er stor lydforskjell fra merke til merke. Morgan og Stagg syns jeg er mindre bearbeidede i forhold til pris enn andre merker, og lyden er ikke mye å skryte av. Ibanez har jeg bedre erfaring med, også Tanglewood. For 4 lapper bør du kunne få noe som funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.