Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez silver series 77 strat.....


Jonna

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter her med min Ibanez, som jeg har hatt med meg i mange år..........snart 30 tror jeg......., og lurer på hvor mye en slik er verdt?

kjøpte den selv brukt sånn ca i 10-12 års alderen...

Litt sår og småskader har det blitt etterhvert, men en utrolig god gitar å spille på....

Noen som har noen forslag??

Jon.

post-2673-0-57394600-1320880295_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en del av disse for ca. 30 år siden ja. Har lest at disse ble produsert ved Fujigen fabrikken i Japan som også produserte Greco Stratkopier fram til begynnelsen på '80 da de begynte å lage Squier Strater for Fender. Er sikkert en veldig grei gitar, men verdi er vanskelig å si. 2-3000? Bruksverdi/affeksjonsverdi er nok høyere enn pengeverdien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk er den veldig lettspilt. Utrolig nok helt rett på båndene og holder faktisk stemminga også, så lenge jeg ikke bruker vib arm..... Det er også med ett metalldeksel for å sette over strengestolen bak.. Men den har jeg ikke funnet ut hvordan jeg skal feste.......jada, på nesten 30 år faktisk.:)

Hva anbefaler dere å sette inn av micer ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk er den veldig lettspilt. Utrolig nok helt rett på båndene og holder faktisk stemminga også, så lenge jeg ikke bruker vib arm..... Det er også med ett metalldeksel for å sette over strengestolen bak.. Men den har jeg ikke funnet ut hvordan jeg skal feste.......jada, på nesten 30 år faktisk. :)

Hva anbefaler dere å sette inn av micer ??

Tjaa "farlig" å anbefale noe som helst uten å vete vad slags lyd du liker ... Men Lollar pickuper + RS-Kit har vart en "success formula" her i hvert fall ! Både på bass og gitar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den blir ustemt ved bruk av tremoloen er det sannsynligvis strengene som ikke er riktig festet på stemmeskrue-pålene eller du bør "smøre" oversadelen/nut med f.eks. grafitt fra en vanlig blyant. Evt. er sporene i nøtta for trange så de må files opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.