Web Analytics
Jump to content

Ny bassforsterker, igjen.

mase44
 Share

Recommended Posts

Jeg trenger en ny bassforsterker og er på jakt etter råd :) Jeg har fått et beløp av frifond på 4000,- kr. Forsterkeren skal brukes i band-sammenheng og det må være nok futt i forsterkeren til konserter. Det skal altså være mye lyd og ikke minst en god lyd!

Er det noen som har et forslag til forsterker ville jeg vært veldig takknemlig :D

-Mase

Er det noen krav til størrelse på dette? Går f.eks en 410-combo greit ift transport? Combo eller topp/cab? Er 4000 maks eller kan det puttes inn egne midler for noe bedre?

Vet ikke hvordan bruktmarkedet ser ut om dagen, men Ashdown MAG C410T koster nå 3950 inkludert frakt fra Gitarhuset.no. 4x10"-combo på 300W. Bassisten i bandet mitt har 115-versjonen av samme forsterker, og jeg synes de låter helt flott til å koste såpass lite. Har mye å gå på volummessig også.

Dersom det kan puttes inn egne midler vet jeg at et par av ringrevene på forumet her skryter veldig av TC Electronics. De har en combo som vel koster rundt 6k om jeg ikke tar helt feil, og den skal visst også låte veldig bra.

Vet ikke hvordan bruktmarkedet ser ut om dagen, men Ashdown MAG C410T koster nå 3950 inkludert frakt fra Gitarhuset.no. 4x10"-combo på 300W. Bassisten i bandet mitt har 115-versjonen av samme forsterker, og jeg synes de låter helt flott til å koste såpass lite. Har mye å gå på volummessig også.

Har 210 av denne med 300w. Funker supert eg i tillegg til at har input å kobble på flere høgtalere. Eg har spillt på denne på et såkalt "ungdomshus" som hadde et ganske romslig rom uten og koble på noe mer. Den har en god og utfyldenes lyd, men kan du få ny 410t for 4000? Eg brukte 5 på min ny. Er riktig nokk 5 år siden :P

Uansett anbefales på det sterkeste. Er veldig fornøyd med min!

Jeg har selv en EBS Session 60 med 1x10" element som jeg synes fungerer bra, men det er nok ikke nok trøkk i den til metalkonserter, for å si det slik.

Den har jo en storebror EBS Session 120 med 1x15" element.

Dette er like mye et spørsmål som en anbefaling, men jeg synes EBS har BRA lyd, men er usikker på om den har nok trøkk. Jeg synes de er veldig artikulerte, sikkert fordi de har tweeter ved siden av basselementet.

Er det noen krav til størrelse på dette? Går f.eks en 410-combo greit ift transport? Combo eller topp/cab? Er 4000 maks eller kan det puttes inn egne midler for noe bedre?

Dersom det kan puttes inn egne midler vet jeg at et par av ringrevene på forumet her skryter veldig av TC Electronics. De har en combo som vel koster rundt 6k om jeg ikke tar helt feil, og den skal visst også låte veldig bra.

4000 er maks. tusen takk for hjelpen