Web Analytics
Jump to content

Bob Sinclair - Love Generation, skoleprosjekt

Recommended Posts

Hei!

Jeg er ganske så dårlig når det gjelder musikkteori og slikt. Men jeg har et skoleprosjekt som jeg arbeider med, og det ville vært greit om noen kunne forklare/svare diverse spørsmål.

Jeg skal skrive om sangen "Love Generation" av Bob Sinclair, og da trenger jeg litt info om hvordan den er bygd opp, og helst en forklaring på hva det betyr. Jeg har sett at sangen er skrevet i "the key of C", hva vil det si?

Starter sangen i en ters?, Hva slutter sangen i? osv...

All hjelp er god hjelp!

PS: det er også mulig å skifte sang hvis det viser seg at Love generation er en vanskelig sang å forklare oppbygning av.

"In the key of C" betyr at tonearten låta går i er C. Forsåvidt hørte jeg på sangen litt kjapt, og i mitt øre høres det ut som at grunntonen er C#. Såvidt jeg hører er den bygd på en I-III-IV-progresjon som går gjennom hele låta, i C er dette C - Em - F, i C# er det C# - Fm - F#. (Nå er vel egentlig ikke C#-dur en reell toneart heller da, når jeg tenker meg om , så nerdekorrekt blir det vel Db - Fm - Gb)

Love Generation er ikke en låt det er vanskelig å analysere eller forklare hvordan er bygd opp, men på meg virker det ikke som at du har helt den musikkteoretiske kunnskapen som skal til for å skjønne helt hva du prater om..

Edited by Metalbrain

Ja, jeg har nok ikke noe særlig musikkteoretiske kunnskaper :/

Takk for svar, tror jeg skal prøve meg på "Love Generation" fremdeles. Tenkte jeg bare skulle ta og forklare litt om versene, refrenget og bridgen (heter det bridge på norsk?).