Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

gitar tips?


gibson_sg

Anbefalte innlegg

Det skal jeg ikke uttale meg om, men den har tjukkere hals enn en 50's strat og en 60's LP.

edit : men det er seriøst ingen big deal. Du venner deg til det på null komma svisj. Det som er værre å venne seg til er gripebrettradius og halsbredde, og der er bajatelen "normal"; 41.3 mm bredde ved nøtta og en radius på 9,5 tommer.

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baja Tele har soft V profil på halsen i motsetning til de fleste am. std. som har en tynnere C-profil. Baja halsen er egentlig ikke så veldig feit, men hvis man er vant med pannekakehalser, kan den nok føles litt tjukk til å begynne med i hvert fall. Jeg synes den er meget behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på Fenders vevsider at Road Worn-stratten også har soft V-profil, men bajatelen har betydelig tjukkere hals, til tross for samme betegnelse.

edit : måtte moderere meg litt her. Halsen er ikke såå tjukk, men tjukkere er den :)

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Road Worn serien har vel også 7,25" gripebrettradius og tynne bånd mot Bajaens mer moderne 9,5" radius og medium jumbo bånd. Det utgjør også en forskjell og vil få de to til å kjennes ganske forskjellig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, road worn 50s har vintage 7.25" radius.

Jeg skal dra frem skyvelær når jeg kommer hjem fra jobb. Blir overrasket om det kun er gripebrettradiusen og båndtjukkelsen som "lurer" meg til å tro at halsen er tjukkere.

Jeg benekter ikke at halsen er tjukkere. Det vet jeg ikke noe om, så det kan den godt være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det bare er detaljer som gjør at det føles slik, men en gang jeg var innom en musikksjappe så prøvde jeg både en Baja og en Roadworn, og det var ganske forskjellig følelse på de to halsene. Begge var veldig gode, men de var veldig forskjellige. Bajaen føltes en god del tjukkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fikk endelig telecasteren i dag :D ( Ny fender american standard tele ) .

post-201-0-58583700-1338041656_thumb.jpg

Fysteinntrykket er veldig bra og gitaren er akkurat sånn som eg håpte! Takk til dei som kom med tips;)

post-201-0-67885200-1338041684_thumb.jpg

Ein les paul og ein tele er nok det optimale for meg i denne omgang :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.