Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

gitar tips?


gibson_sg

Anbefalte innlegg

Hallo Gitarnorge!

Har en Gibson les paul fra før som eg har hatt i 5-6 år.

LPen er en god gitar , og eg skal selfølgelig beholde denne gitaren - liker godt lyden i den.

Men er ute etter en gitar nr 2 med tynnere hals og som er lettere :P

Lpen er tung som bly ;)

Skal brukes til country-rock ;)

brukt pris fra 8000- 15.000

Endret av gibson_sg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for innspill.. Aldri prøvd telecaster før, så det kunne vert interessant :)

Gunnar: Skulle vel prøvd flere modeller av LPen og ja... Men har tenkt å beholde den eg har i denne omgang, så eg var ute etter en litt "annen type" gitar som nr 2 :)

Prøvde en gammel gibson sg standard en gang, den hadde kjempetynn hals og var vannvittig lett . knallgod å spele på...

Men eg veit ikkje korleis dei nyare SGane er i forhold til dei eldre..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en tykk eller tynn hals? Ofte er både halsprofil, bredde på nut/oversadel osv en betydelig del av det folk oppfatter som en tykk eller tynn hals. folk som er vant til f.eks RG serien e.l. fra Ibanez synes gjerne en moderne stratocaster hals er tykk, selv om folk flest gjerne ville kalt det en rimelig tynn hals.

Hvilken LP har du helt eksakt?

Sånn ellers ville jeg nok bare prøvd ulike gitarer. Det er vanskelig å beskrive hvordan en gitarhals føles og smaken er som baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en LP Studio fra 1992 ....

er det et sjumilssteg å gå fra en studio til f.eks en standard når det kommer til spillbarhet og lyd ? ;)

Ikke nødvendigvis. Det kan være individuelle forskjeller på hver enkelt gitar, og Studio LP's kan være knall gitarer. Men Hvis du kjøper en '08 Standard, altså etter at modellen Standard ble en god del forandret, er det i hvert fall en del forskjell på den ifht. din Studio. Om det er bedre kommer jo an på øret som hører og hendene som spiller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det nevnes SG her. Jeg har en Gibson SG special 60s tribute som jeg er meget fornøyd med. Denne modellen har slim-taper neck, noe som er ganske så annerledes fra LP studio i den forstand at den er tynnere (eide en studio i 16 år). Lett gitar. Vil anta at P90 pickups ikke blir feil til ditt bruk? Spesielt dyr er den heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.