Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

bento

Anbefalte innlegg

Jøss, det funket ihvertfall bedre enn det jeg har fått til. Tror nok heller at jeg er på utkikk etter en overdrive med mye gain, selv om jeg ikke er ute etter metall lyd. En distortion er kjekt å ha, men jeg synes mange av de er litt for "edgy".

Hev inn ei fil på Soundcloud med Joyo først, fulgt av Satchurator (og så Satchurator på "More")

Jeg syns personlig at Ultimate Drive (Fulltone OCD-klone) rocker veldig bra :-)

Myyyye gain - her er Gain på full, tone på kl 12, Volum på kl 08:30

Gitar: Hagstrøm Ultra Swede, hals/midt-mic, humbuckers.

http://soundcloud.com/wossname/joyoultimatedrive-vs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

RAT er definitift en distortionpedal og ikke en fuzz. I fuzzkategorien kan nevnes Fuzz Face, Big Muff, Vox Tone Bender etc. Alle bruker germaniumtransistorer til å overstyre signalet (ja, noen mer moderne bruker også silisiumtransistorer, for de som vet hva det er). En distortionpedal bruker dioder til å klippe de sterkeste peakene i gitarsignalet rett av. Dette gjør Boss DS-1, MXR Dist. + og RAT. Samt alle andre pedaler i kategorien distortion! Når det gjelder den tredje kategorien, overdrive, tar disse sikte på å etterlikne overstyringen i en rørforsterker. De klipper signalet slik distortion gjør, men slipper samtidig ut litt uforvrengt orginalsignal. Dette gir en litt mykere karakteristikk.

Akkurat. Da lærte man noe nytt i dag også :-)

Hvor plasserer du Satchurator og Fulltone OCD?

Begge synes for meg å være overdrive pedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er rimelig ny her, aner jeg ikke hvordan jeg "siterer" hva folk har sagt.... Ratta ihvertfall inn en nydelig lyd på satchuratoren istad, helt perfekt. Jo Aphelion, ac30 har topboost, men kan vel praktisk talt ikke kalles en vrengkanal... Ved å koble sammen clean og top boost cranka, får man digg british crunch, men mangler litt over the edge... Tror jeg står mellom Fulltone OCD og en eller annen overdrive pedal, for å sprite crunchen opp litt. Har riktignok en SD-1 liggende, men er virkelig NESTEN ubrukelig, en trebånds equaliser hadde gjort seg.. Til wossname; Satchurator er definitivt en distortion pedal, tons of gain! OCD er en overdrive, om jeg har fulgt med i timen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er rimelig ny her, aner jeg ikke hvordan jeg "siterer" hva folk har sagt.... Ratta ihvertfall inn en nydelig lyd på satchuratoren istad, helt perfekt. Jo Aphelion, ac30 har topboost, men kan vel praktisk talt ikke kalles en vrengkanal... Ved å koble sammen clean og top boost cranka, får man digg british crunch, men mangler litt over the edge... Tror jeg står mellom Fulltone OCD og en eller annen overdrive pedal, for å sprite crunchen opp litt. Har riktignok en SD-1 liggende, men er virkelig NESTEN ubrukelig, en trebånds equaliser hadde gjort seg.. Til wossname; Satchurator er definitivt en distortion pedal, tons of gain! OCD er en overdrive, om jeg har fulgt med i timen...

Trykk på svar i den ruta med det innlegget du vil sitere. Vips så dukker det opp: quote name =osv osv bla bla Innlegget du svarer på osv osv

Så er det bare å svare under teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er rimelig ny her, aner jeg ikke hvordan jeg "siterer" hva folk har sagt.... Ratta ihvertfall inn en nydelig lyd på satchuratoren istad, helt perfekt. Jo Aphelion, ac30 har topboost, men kan vel praktisk talt ikke kalles en vrengkanal... Ved å koble sammen clean og top boost cranka, får man digg british crunch, men mangler litt over the edge... Tror jeg står mellom Fulltone OCD og en eller annen overdrive pedal, for å sprite crunchen opp litt.

Lyttet noe til Ultimate Drive? (se link over til lydklipp fra min)

Og ja; man kan helt klart få fin tone fra Satchurator, men det må skrus litt. I mitt fall funker den best på Strat med kompressor og posisjon neck/mid, med mid skrudd noe ned. (og tonekontrollen nesten av :-)

Til wossname; Satchurator er definitivt en distortion pedal, tons of gain! OCD er en overdrive, om jeg har fulgt med i timen...

Jaja. Spiller vel egentlig liten rolle, såfremst man er fornøyd med lyden. Jeg kjøpte min Satchurator brukt for noen få hundrelapper, og Joyo koster jo ikkeno så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

KJøpte nettopp en Emma Reezafratzitz som kom i posten idag.

Ufattelig deilig, klassisk distortion. En av de aller bedre distortionpedalene jeg har spilt på som etterligner plexi-lyden. Hvis du finner en slik til salgs, så anbefales det veldig :)

Ser litt på den mer high gain-modellen fra Emma også, selv om jeg kommer til å beholde Reeza'en i tillegg. Plexi på boks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJøpte nettopp en Emma Reezafratzitz som kom i posten idag.

Ufattelig deilig, klassisk distortion. En av de aller bedre distortionpedalene jeg har spilt på som etterligner plexi-lyden. Hvis du finner en slik til salgs, så anbefales det veldig :)

Ser litt på den mer high gain-modellen fra Emma også, selv om jeg kommer til å beholde Reeza'en i tillegg. Plexi på boks!

Den låt fett, ja

Hva måtte du gi for noe sånt, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.