Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

jcm800 2203 eller afd100


Epic

Anbefalte innlegg

Ja det er det. det står 2203 på baksiden også :)

Gikk langt over forventning når jeg fikk skrudd opp skikkeligt i dag, hehe.. men tror 2x12 kansje ble litt lite for denne kraftige ampen. 4x12 hadde vært noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny kanon AMP.

Hvis den har loop på baksiden er dette en JCM800X reissue ... eller at noen har modda inn en loop.

Jeg har selv hatt en reissue og de låter like bra som en original 2203 .. dog er det nok noen originale årganger som er hakket vassere.

Hvis begge kabinettene dine er 16ohm setter du ampen til 8ohm .. bruker du et av kabinetta setter du amp til 16ohm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi tenker fleksibel på forskjellige måter...

Er enig i det du sier (hadde ikke fått med meg at den ikke hadde FX loop btw)...

2203 spiller blodhøyt... ikke akkurat råegnet til hjemmeamp... men jeg synes å minnes den har MV som fungerer greit dog.

Men du kan spille clean med den... og clean lyd kan enkelt skitnes til med en pedal... så i så måte så er 2203 mer fleksibel.

En skitten lyd kan ikke cleanes opp med en pedal så langt jeg har sett hittil.

Mastervolum fungerer bra og du kan få akseptabel 800 lyd på lavt volum men der er nok AFD vassere med innebygd attentuator.

Clean lyden på 800 er faktisk bedre enn jeg hadde forventa, MEN selv om 800 ampen fungerer bra med pedaler .... man kjøper ikke 800 for å kjøre clean + vrengpedaler.

Ingen pedaler klarer å gjenskape den fantastiske 800 crunch vrengen ... men enig med deg at det er en (nød)løsning som kan brukes.

Jeg har faktisk en pedal som cleaner opp vreng. Bruker den med YJM ampen min. Det er en Paul Gilbert signaturpedal. Fungerer overraskende bra .. bedre enn å dra ned volumpot på gitaren.

http://www.homebrewelectronics.com/shop/paul-gilberts-detox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En TS eller modda SD-1 i front er knall med den type Marshall-amper da. Men da på crunch eller allerede vrenget amp.

Gjør det selv med JVMen min, selv om den har plenty med vreng fra før.

Husk å bruke volumknotten på gitaren hvis du skal ha cleans, hjelper mye på.. LÅter også knall på de JCM800 jeg har prøvd på :) Brukte pickupvelgeren min til å gå fra superclean til heftig metalvreng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mastervolum fungerer bra og du kan få akseptabel 800 lyd på lavt volum men der er nok AFD vassere med innebygd attentuator.

Clean lyden på 800 er faktisk bedre enn jeg hadde forventa, MEN selv om 800 ampen fungerer bra med pedaler .... man kjøper ikke 800 for å kjøre clean + vrengpedaler.

Ingen pedaler klarer å gjenskape den fantastiske 800 crunch vrengen ... men enig med deg at det er en (nød)løsning som kan brukes.

Jeg har faktisk en pedal som cleaner opp vreng. Bruker den med YJM ampen min. Det er en Paul Gilbert signaturpedal. Fungerer overraskende bra .. bedre enn å dra ned volumpot på gitaren.

http://www.homebrewe...-gilberts-detox

Den Detox'en har jeg hørt bra om... men den "cleaner" vel opp litt på samme måte som å skru ned volumet på gitaren, gjør den ikke?

Personlig kjøpte jeg 800 for å prøve å gjøre meg noen kroner. Fikk den veldig rimelig... men når jeg testa den for meg selv hjemme så fant jeg ut at det var en keeper.

Slipper den kun for en likedan amp i mint kondition hvis noe...

Fungerer innmari bra med Barber Electronics Super Sport overdrive pedal. Denne er modda med master volum.

Det er dog en modell 1987 (ikke årsmodell) som er ett helt annet beist enn 2203 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Detox'en har jeg hørt bra om... men den "cleaner" vel opp litt på samme måte som å skru ned volumet på gitaren, gjør den ikke?

Jo det er riktig, men fordelen er at du kan stille EQ slik at du ikke mister diskant noe man ofte gjør når man skrur ned volum med gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.