Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nilsefix [1.2.05]


Nilsefix

Anbefalte innlegg

Når man vandrer mot synth-seksjonen i Nilsefix Studios så er det første som møter øyet følgende bilde :

synths.jpg

synthene1.jpg

Detaljene følger.

ms2k.jpg

Dette er en Korg Ms 2000 jeg plukket opp for usle 5000 rubler av en super-kristen uføretrygda fisker fra Moss som ikke spilte synth engang.

Dette er en veldig kul synth som bygger på 2 fine osc's per layer (2 layer er mulig , da 4 osc) . Favorittsynth til en helt del gode folk :

Morten Quenild (Susanna & the Magical Orchestra)

Erlend "Ralphen" Sellevold (Ralph Myerz & the Jack Herren Band)

Andreas Schei (Jaga Jazzist)

og gutta i Røyksopp.

Ms20.jpg

Dette er en 84% størrelse tro kopi av den legendariske Korg MS20. Den følger med en softwarepakke fra Korg som heter Legacy Collection med 3 vintagesynther som låter helt klin likt orginalene men styres via midi .

legg merke til patching systemet , kan gjøre mye freaky shit med det

kp2.jpg

Korg KP2 Kaoss Pad. En multi-effekt prosessor der man kan styre parametre i effektene via touch-screenen . Kan lage noen dritfine effekter som beveger seg (det er en SINNSYKT pen lyd å ta nedopp reverb time mens man spiller :D ) Den har også 12 sekunder samplingstid delt over 2 knapper, så jeg har i det siste eksperimentert med å spille inn chorder her og spilt dem av . ting får en spesiell feel når de er samplet inn og trykk-spilles istedenfor å spilles realtime. Da kan jeg spille andre ting under chordene og gjøre ting svært .. fete greier! anbefales også til kreative gitarister!!

uc33e.jpg

Midi controlleren min . Noen ganger , særlig live , er det kjekt å ha noe mer hands on ..

minbibel.jpg

Bibelen min .

og på forespørsel:-

TARCIL

Tarcil.jpg

Så just for the sake of it legger jeg med noen nye bilder fra Rockefeller . Litt dårlig kvalitet , men fortsatt fint. Takker til brodern som gjorde årets prestasjon ved å sette sammen et fint lysshow på seriøst 5 minutter.

zzsrolrockefeller1.jpg

zzsrolrockefeller2.jpg

zzsrolrockefeller3.jpg

Så sånn er det!

Kos dere gløgg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.