Gå til innhold
Nilsefix

Nilsefix [1.2.05]

Anbefalte innlegg

Når man vandrer mot synth-seksjonen i Nilsefix Studios så er det første som møter øyet følgende bilde :

synths.jpg

synthene1.jpg

Detaljene følger.

ms2k.jpg

Dette er en Korg Ms 2000 jeg plukket opp for usle 5000 rubler av en super-kristen uføretrygda fisker fra Moss som ikke spilte synth engang.

Dette er en veldig kul synth som bygger på 2 fine osc's per layer (2 layer er mulig , da 4 osc) . Favorittsynth til en helt del gode folk :

Morten Quenild (Susanna & the Magical Orchestra)

Erlend "Ralphen" Sellevold (Ralph Myerz & the Jack Herren Band)

Andreas Schei (Jaga Jazzist)

og gutta i Røyksopp.

Ms20.jpg

Dette er en 84% størrelse tro kopi av den legendariske Korg MS20. Den følger med en softwarepakke fra Korg som heter Legacy Collection med 3 vintagesynther som låter helt klin likt orginalene men styres via midi .

legg merke til patching systemet , kan gjøre mye freaky shit med det

kp2.jpg

Korg KP2 Kaoss Pad. En multi-effekt prosessor der man kan styre parametre i effektene via touch-screenen . Kan lage noen dritfine effekter som beveger seg (det er en SINNSYKT pen lyd å ta nedopp reverb time mens man spiller :D ) Den har også 12 sekunder samplingstid delt over 2 knapper, så jeg har i det siste eksperimentert med å spille inn chorder her og spilt dem av . ting får en spesiell feel når de er samplet inn og trykk-spilles istedenfor å spilles realtime. Da kan jeg spille andre ting under chordene og gjøre ting svært .. fete greier! anbefales også til kreative gitarister!!

uc33e.jpg

Midi controlleren min . Noen ganger , særlig live , er det kjekt å ha noe mer hands on ..

minbibel.jpg

Bibelen min .

og på forespørsel:-

TARCIL

Tarcil.jpg

Så just for the sake of it legger jeg med noen nye bilder fra Rockefeller . Litt dårlig kvalitet , men fortsatt fint. Takker til brodern som gjorde årets prestasjon ved å sette sammen et fint lysshow på seriøst 5 minutter.

zzsrolrockefeller1.jpg

zzsrolrockefeller2.jpg

zzsrolrockefeller3.jpg

Så sånn er det!

Kos dere gløgg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så... på dette gitarforumets galleri poster du totalt null bilder av gitarer? :|

Nilsefix studios ja... joda, passelig pretensiøst :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tarin: joda, jeg klaget ikke på at han postet bilder av alskens merkeligheter, men jeg bemerket meg at han utelatte å poste bilde av en gitar. Det er en forskjell ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da får jeg kaste inn et bilde av resten av stashet mitt i morra.

det tar laaang tid å fotografere alt ;) hehehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil også ha studio.. 8)

og få ut flere bilder av Wolfgangen, ja.. den ER virkelig nüdelig..;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nilsefix, kan ikke du få fiksa bildene igjen?

jeg vil se hærlighetene :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heter fjøla di Tarcil? Aldri helt skjønt fenomenet med å navngi pcer, gitarer, forsterkere osv... "Nei, jeg skal hjem og kladde på Trinelise", så tror alle det er ei dame? Merksnodig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle musikere med respekt for seg selv om instrumentet sitt har et navn på den. Et jentenavn vel å merke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.