Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Partsocaster, ble ganske fin i grunn!


machineboy

Anbefalte innlegg

Dama har hatt en elgitar stående siden gymnaset. Hun ble lurt til å kjøpe en strat-aktig gitar skrudd sammen av Carvin-deler, en (ok) Oslo guitarworskshop-hals, og en elendig, hjemmelaget speilvendt/opp-ned gitarkropp. Balansen var helt feil siden det nederste hornet var lengst, samt at man ikke nådde opp til de øverste båndene. Fant ut at jeg skulle redde gitaren og gi den et nytt liv, og fikk kjøpt en rød GFS-kropp og en Xavier-hals fra Foo her på forumet for en rimelig penge.

I utgangspunktet hadde jeg tenkt å bruke den gamle halsen på den nye kroppen, men halslomma var helt ulikt utfrest og siden jeg manglet verktøy og kompetanse bestemte jeg meg for å bruke Xavier-halsen. Den var ok, men med tidenes styggeste logo på hodet. Litt pussing og spraylakk og et japansk perlemorsklistremerke gjorde susen.

Kjøpte et rimelig ebay-plekterbrett og flytta over Carvin-pupsene. Tror de er en slags lace-pickuper, de låter uansett bra. Måtte improvisere festene til mikrofonene for å få dem til å passe nedi utfresinga på GFS-kroppen. Kroppen hadde en 6-skruers vintage-bro installert, mens Carvin-broa var to-punkts. Endte opp med å drille to hull og epoxye brofestene i kroppen og lime et svart plastikkstykke over de gamle hullene. Ser greit ut. Heldigvis ser broa riktig montert ut, tror jeg traff bra med drillen :)

Monterte resten av hardwaren og satte strenger på. Spiller fint! Carvin-delene er gode greier, solide saker. Halsen er ganske lettspilt, noget chunky men alt i alt en bedre og milevis penere gitar enn før! Dama ble fornøyd :)

post-10185-0-86681600-1320231325_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsen er litt tjukk, men absolutt spillbar. Tror ikke det trengs båndsliping med det første. Enig med Foo at lakken er litt seig, og fargen er veldig sennep. Har sansen for satin-finish sjøl, og elsker halsen på min nye fender mim strat. Mulig jeg skal pusse litt på lakken bakpå halsen og se om den blir litt smoothere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.