Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez Airplane (whammy bar effekter)


gromit

Anbefalte innlegg

Jeg likte den Takeoff greia på denne pedalen som høres ut som en slags whammy bar effekt, jeg bruker fast bro så en slik pedal kunne vært bra å ha. Men finnes det andre pedaler som gjør det samme, evt. der jeg kan kontrollere det som på en wahwah pedal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig. En digitech whammy gjør dette like bra, og du kan kontrollere whammyeffekten med fotbrettet, slik du spør etter. Legg til en god flanger, og du har noe som er minst like fleksibelt.

Vær klar over at det finnes flere versjoner av digitech whammy, og gitarhelter diskuterer så fillene fyker om hvilken versjon som er best.

Etter det jeg har fått med meg, er "originalen" den aller, aller beste. Av en eller annen grunn.

Skulle du finne på å kjøpe en, sørg for å få med original strømforsyning. Dette er en av de mest strømkrevende effektene som eksisterer, og det å finne en god erstatning er ikke så lett.

Jeg har selv hatt en del hysteriske opplevelser med en whammy II og en sustainergitar. Det er ikke måte på hva man kan lage av lyd, eller ulyd, alt etter hvordan man definerer det.

Den gamle gitarhelten Tekrø bruker og misbruker gjerne en whammy i diverse settinger, og lager lyder som whammyen kanskje ikke er ment å produsere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har en digitech whammy liggende. For sånne amatører som meg, så bør den behandles som sukkerspinn- veldig deilig, men passer best i veldig små porsjoner.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med å la signalet være uaffektet og bare bruke divebomb. Bruker man pedalen, påvirkes jo signalet.

Digitech whammy gjør ikke annet enn å justere pitch, ev. legge på en tone til i et bestemt intervall. Det er mulig den nyeste har en effekt til, det er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig. En digitech whammy gjør dette like bra, og du kan kontrollere whammyeffekten med fotbrettet, slik du spør etter. Legg til en god flanger, og du har noe som er minst like fleksibelt.

Vær klar over at det finnes flere versjoner av digitech whammy, og gitarhelter diskuterer så fillene fyker om hvilken versjon som er best.

Etter det jeg har fått med meg, er "originalen" den aller, aller beste. Av en eller annen grunn.

Korksnifferi! Versjon 4 er best, for den har midi, og da kan man kjøpe en slik til den: http://www.moltenvoltage.com/molten_midi_2.html

--Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.