Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ENDELIG Gibson LPC


Black Anger

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er litt på tynn is her, men er det ikke slik at ibenholt har såpass mye naturlig olje i seg at det derfor ikke er nødvendig med ekstra "påfylling"? Rengjøring med en lett fuktig mikrofiberklut holder nok lenge.

Ellers sverger i hvert fall jeg til fret doctor til rosentre gripebrett. Vet mange her mener den sitronolja duger, men min erfaring er at den ikke trekker inn i treverket og gripebrettet blir "tørt" igjen ganske fort. Nå er det uansett slik at man ikke skal overdrive oljing av gripebrett. Jeg påfører et tynt lag ca. en gang i året eller kanskje ikke det en gang.

Btw, Aphe. Det der er jo naturlig aging! :P (En av "fordelene" med nitrolakk... :) )

Beklager hvis jeg spør om noe dumt nå, men hvor ofte må man "olje" gripebrettet sitt, må man olje andre steder på gitaren i tillegg og må man gjøre dtte på alle gitarer/Gripebrett? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager hvis jeg spør om noe dumt nå, men hvor ofte må man "olje" gripebrettet sitt, må man olje andre steder på gitaren i tillegg og må man gjøre dtte på alle gitarer/Gripebrett? :)

Man må strengt tatt ikke gjøre det i det hele tatt, men det gir gripebrettet et penere (mørkere) utseende og det føles litt "smoothere". Jeg gjør det toppen en gang i året nå, men har hatt gitarer som har vært over 30 år gamle uten at det har vært noe problem. I verste fall kan det kanskje bli så tørt at det sprekker, men jeg har aldri hørt om at det har skjedd med gripebrett på gitar. Nå blir jo også gripebrettene utsatt for håndsvette i større eller mindre grad, og det i seg selv tilfører jo "olje". Det er forresten rosentre gripebrett dette gjelder, da gripebrett i lønn som oftest er lakkert. Som nevnt, trenger ikke ibenholt noe ekstra olje visstnok.

Emg er kommet med deksel i gull,men blir som sagt å beholde 490/498ene...

Er vell de vasseste Gibson leverer?

Det er den keramiske 500T og Dirty Fingers som er de hotteste Gibson PU'ene, men ja 498 er relativt hot den også. Her er et diagram som viser output på Gibsons pu'er ifht. hverandre:

pickups_output-chart.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.