Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jon Henrik [017.08.05]


vwh

Anbefalte innlegg

Det er ikke alle som gidder å sitte og lese om ultrablåe høyrefolk som sitter og blærer seg over det overprisede utstyret sitt, og påsta at det er bedre enn alt annet her

En ting vil jeg ha klart ! Ja, jeg har dyrt utstyr. Jeg har teknisk bra utsyr.

Men jeg har f¤&¤n meg jobba ræva av meg for å få det åsså !

En annen ting Jeg høres ut som meg selv når jeg spiller uansett og jeg spiller på en Epi Les Paul igjennom en MG Marshall eller om jeg spiller på en Gibson Premium Plus Les Paul igjennom en Vintage Marshall

Det ligger i henda !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er ikke alle som gidder å sitte og lese om ultrablåe høyrefolk som sitter og blærer seg over det overprisede utstyret sitt, og påsta at det er bedre enn alt annet her

En ting vil jeg ha klart ! Ja, jeg har dyrt utstyr. Jeg har teknisk bra utsyr.

Men jeg har f¤&¤n meg jobba ræva av meg for å få det åsså !

En annen ting Jeg høres ut som meg selv når jeg spiller uansett og jeg spiller på en Epi Les Paul igjennom en MG Marshall eller om jeg spiller på en Gibson Premium Plus Les Paul igjennom en Vintage Marshall

Det ligger i henda !

Å jobbe for utstyret er bra. Det skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ble ikke fornærmet på deg...

Problemet er bare at det er så vanvittig mange folk her inne som mener ditten og datten uten å han noe særlig grunnlag å basere seg på. Det begynner å bli voldsomt irriterende.

Du virker jo som et unntak da. Som du sier, må man være objektiv og ha prøvd en del forskjellige ting.

Har hørt av flere at det på et tidspunkt befant seg en XTC i Oslo. Lurer på hvor mange som egentlig er her i lille Norge.

ingenting som er best objektivt sett. gitarer er forskjellige, folk er forskjellige. hva som er best er hva som føler best for deg, ikke andre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger selvsagt mye sannhet i det der Jonki, men er det ikke rimelig å kunne hevde at din Warmoth Custom bass er bedre enn en Louder billig-bass? Blir det ikke for dumt når en person som bare har hørt at Louder bassen er kjempebra, og aldri testet noen av delene selv, påstår at Louder er mye mye bedre?

Er det ikke i noen sammenheng rom for å klare å sette preferanser til siden, og bedømme et instrument utifra delvis lyd, spillbarhet, byggekvalitet osv. på en tilnærmet objektiv måte?

Tørrdal;

Kanskje er jeg ultrablå, kanskje har jeg dyrt utstyr, og om du har noe problem med det, så kan du bare drite i å engasjere deg. Du vet hva jeg står for, så da kan du jo bare styre unna galleri-tråden min.

Off record så syns jeg også at en som spiller så inni granskauen ræva som deg, ikke er kompetent til å teste utstyr, og enda mindre sette en dom. Mye av lyden ligger jo tross alt i henda. Utstyret er bare et enkelt hjelpemiddel.

jeg står forøvrig fortsatt fast ved at det er klin umulig å sammenligne en JEM med f.eks. en ASAT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger selvsagt mye sannhet i det der Jonki, men er det ikke rimelig å kunne hevde at din Warmoth Custom bass er bedre enn en Louder billig-bass? Blir det ikke for dumt når en person som bare har hørt at Louder bassen er kjempebra, og aldri testet noen av delene selv, påstår at Louder er mye mye bedre?

Er det ikke i noen sammenheng rom for å klare å sette preferanser til siden, og bedømme et instrument utifra delvis lyd, spillbarhet, byggekvalitet osv. på en tilnærmet objektiv måte?

Tørrdal;

Kanskje er jeg ultrablå, kanskje har jeg dyrt utstyr, og om du har noe problem med det, så kan du bare drite i å engasjere deg.

Off record så syns jeg også at en som spiller så inni granskauen ræva som deg, ikke er kompetent til å teste utstyr, og enda mindre sette en dom. Mye av lyden ligger jo tross alt i henda. Utstyret er bare et enkelt hjelpemiddel.

jeg står forøvrig fortsatt fast ved at det er klin umulig å sammenligne en JEM med f.eks. en ASAT.

Jeg driter ikke i å engasjere meg, din soss. Har du hørt, eller sett meg spille noen annen plass enn de elendige klippene jeg la ut for over åtte måneder? Tin forandrer seg. Du skyter deg selv i foten ved å si at jeg er dårlig til å spille, når du selv ikke har sett meg spille. Du har rett angående det å sammenligne gitar med håndtak og en ASAT. ASAT`n er 10 ganger bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder bare ikke å diskutere med uvitende fjortiser hvorvidt Ibanez er bedre eller dårligere enn Fender.

Etter min mening er ikke merkene sammenlignbare.  

"Jeg hørte av fetteren til onkelen til tremenningen til en jeg kjenner litt at...bla bla bla."

Det blir så altfor dumt. Blir som da jeg ble rådet til å drite i alt og kjøpe en Vox istedet for å finne et decent kabinett til XTC'en min.

Jeg vet ikke hvem som er frekk her jeg. Kan du fortelle meg poenget med å skrive "Den er fæl" om en gitar jeg snart får i Posten, og deretter skrive at Ibanez gitarene jeg har er et dårlig kjøp i forhold til Fender?

Jeg spør ikke om noen sin mening om tingene mine, dette er galleritråden min, hvor jeg VISER frem utstyret.

hvorfor i h****** er det så galt å vere 14 innpå her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gitar fyr: Fjortis er en mental tilstand.

Tørrdal:

Men da oppfordrer jeg deg til å legge ut et klipp hvor du viser frem evnene dine. Jeg kan tross alt ikke ta stilling til noe annet enn det jeg har hørt av deg. Den lille "shredde"-videoen din er som du sier den eneste referansen jeg har, men om du føler for å motbevise at du ikke har kompetanse til å vurdere utstyr, kan du jo bare slenge ut ett nytt klipp.

Jeg skal forøvrig ikke utelukke at ASAT'en er en god gitar, men den er på ingen måte en utfordrer i Superstrat klassen som JEMen befinner seg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gitar fyr: Fjortis er en mental tilstand.

Tørrdal:

Men da oppfordrer jeg deg til å legge ut et klipp hvor du viser frem evnene dine. Jeg kan tross alt ikke ta stilling til noe annet enn det jeg har hørt av deg. Den lille "shredde"-videoen din er som du sier den eneste referansen jeg har, men om du føler for å motbevise at du ikke har kompetanse til å vurdere utstyr, kan du jo bare slenge ut ett nytt klipp.

Jeg skal forøvrig ikke utelukke at ASAT'en er en god gitar, men den er på ingen måte en utfordrer i Superstrat klassen som JEMen befinner seg i.

Jeg har ikke tilgang på opptaksutstyr. Det at en ASAT ikke er en utfordrer i superstratklassen er ikke rart, siden den er en Teletcastertypegitar. Angående "shreddevideoen" var det ikke shred, bare en dårlig parodi på shred. Uansett vil jeg ikke la meg presse til å ta opp, bare for show-off, på grunn av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppi igjenom nesten 18år spillt på så mye bedritne gitarer & forsterkere at jeg blir gal av ting som ikke er teknisk bra & som streiker .... Jeg er nesten manisk med at utyret mitt skal værra state of the art og feil fritt ! Både teknisk, spille messig og utssende messig.

I den forstand ville jeg heller valg eksempelvis en Fender Tele American series foran en G&L ASAT.

Grunnene til det er

a) Fender er orginalen.

B) Jeg får bedre feeling at jeg har det klassisike Ikonet av et instrument.

c) Varen kan være mer salgbar i ettertid i og med at det er et barndname.

Ja.... G&L bygger sannsyligvis bedre instrumenter small scale en det Fender gjør. Og, Ja George & Leo er gamle Fender folk, men jeg har lyst på det klassiske intrumentet... Ikke det "moderne" taket på det.

Jeg er konservativ der, men uansett....

Ingenting gir meg større glede enn å spille på de "klassiske" instrumentene mine. Og, jeg liker at dem står lina opp ..... Men jeg ser på dem og tenker DETTE ER MINE GITARER SOM JEG HAR JOBBA RÆVA AV MEG FOR Å FÅ !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men allikevel mener du en typisk G&L og en typisk Ibanez kan sammenlignes? Nå får du bestemme deg.

Greit nok at du ikke gidder å ta opp.

G&L har flere modeller enn ASAT, som absolutt kan sammenlignes med Ibanez. Å ikke gidde å ta opp, og ikke ha opptaksutstyr er ikke det samme.

La meg spørre hvilke modeller. Om du mener INvader serien, anser jeg ikke det som en skikkelig kandidat. Den kan heller sammenlignes med en Floyd utstyrt Fender, elelr en "billig" Suhr eller Anderson.

Det har noe med treverk, og ikke minst fysiske egenskaper å gjøre.

Ibanez RG/JEM har All Access Neck Joint, 24 bånd, lavprofils tremolo (teknisk forbedret ugave av Floyd Rose sitt originale design), tynne halser, meget dype cut-aways, og JEM modellen har Lions Claw recess (som gjør at tonene kan bendes enda høyere opp i pitch enn vanlig). Dessuten er majoriteten av Ibanez sine RG modeller laget i lindetre, noe som selvsagt påvirker lyden

Hvis meg en G&L som er en reel utfordrer til spesifikasjoner som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men allikevel mener du en typisk G&L og en typisk Ibanez kan sammenlignes? Nå får du bestemme deg.

Greit nok at du ikke gidder å ta opp.

G&L har flere modeller enn ASAT, som absolutt kan sammenlignes med Ibanez. Å ikke gidde å ta opp, og ikke ha opptaksutstyr er ikke det samme.

La meg spørre hvilke modeller. Om du mener INvader serien, anser jeg ikke det som en skikkelig kandidat. Den kan heller sammenlignes med en Floyd utstyrt Fender, elelr en "billig" Suhr eller Anderson.

Det har noe med treverk, og ikke minst fysiske egenskaper å gjøre.

Ibanez RG/JEM har All Access Neck Joint, 24 bånd, lavprofils tremolo (teknisk forbedret ugave av Floyd Rose sitt originale design), tynne halser, meget dype cut-aways, og JEM modellen har Lions Claw recess (som gjør at tonene kan bendes enda høyere opp i pitch enn vanlig). Dessuten er majoriteten av Ibanez sine RG modeller laget i lindetre, noe som selvsagt påvirker lyden

Hvis meg en G&L som er en reel utfordrer til spesifikasjoner som dette.

Vis meg noen som har bruk for disse finessene, andre enn shreddere?

Floyd Rose gjør at det er tungvint å skifte strenger live, og ikke alle liker tynne halser. Hvis man skal begynne å snakke om det der forbedret Floyd Rose, og det der maset det der, kan man jo nevne at G&L Legacy har en forbedret tremolo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.