Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Slide


Kossoff

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Har generelt lav strengehøyde på de fleste gitarene mine, og syns ikke spesielt høye strenger er nødvendig for å slide.

Krever jo selvsagt en del presisjon og veldig mye trening da. Hadde sliderøret mitt i kanskje 6 år før jeg lærte meg å bruke det noenlunde.

Har både glass og stål, men syns det er bedre sustain og tone med stål. Spiller kanskje mest med slide, enn vanlig i grunn.

Bruker vanlig eadghe stemming. For min del hjelper det å høre mye på Derek Trucks Band, Susan Tedeschi, Tedeschi Trucks Band, Allmans osv.

edit: det vanskeligste med å spille slide for min del er å finne sliderøret når jeg trenger det! :(

Endret av ØysteinV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kjøpte den slidenøtta, og den har 45 mm strengebredde! og er i tillegg VELDIG høy! Blir for teit til mitt bruk.

Tok heller å stemte min Squier Tele Custom II med P-90er i åpen E og økte strengehøyda litt slik at den er framdeles er spillbar men kan slides uten problemer. Blei veldig kul lyd fra P-90ene.

Sliter litt med å finne en slide jeg liker. Har en tynn i glass, en tjukk i chrome og en hjemmelaget i kobber som passer perfekt. Den i glass blir det veldig tynn lyd av, den i chrome er for tjukk, og den i kobber har fantastisk lyd men for myk overflate selv om den er herda. Kunne også tenke meg en buet slide for å spille på alle strengene, blir lett til at det tar nedi på de to midterste strengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har hørt en del på Bjørn Berge i det siste og har lyst til å prøve meg på slide selv.

Fant ei kul låt som jeg kunne tenke meg å prøve, men jeg trenger litt hjelp med å finne ut hvordan jeg skal stemme gitaren.

Låta er Bjørn Berge - Thursday

Ligger på spotify..

Tar også imot andre gode tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.