Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med kjøp av bass x)


toro1504

Anbefalte innlegg

Stebroren min skal kjøpe seg bass, og han har ikke mye greie på det (ikke jeg heller) så tenkte det var lurest å høre med dere på forumet først xD

dette er det vi har tenkt å kjøpe:

http://www.gitarhuse...eavy-bassmodell

http://www.gitarhuse...mb15-bass-combo

problemet er at de ikke har den på lager, og håper de får in før salget er over...'

har sett på pakker men finner ingen med bra forsterker.

skal helst være rundt/under 2000 kr :)

Endret av toro1504
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er mulig å legge til 500kr så ville jeg dratt til nærmeste 4sound og kjøpt en slik: http://4sound.no/itempg.aspx?id=604206&artno=222533

Min erfaring er at mange av de aller billigste bassgitarene er veldig tungspilte, og en tungspilt bassgitar har det ingen hensikt å kjøpe da den bare ødelegger muskler, fingre, glede og spillelyst. Har ei venninne som har bassen jeg linka til. (Den kommer også i pakke til 1800 med mindre forsterker) Jeg var meget skeptisk, men jeg ble med i butikken og prøvespilte den, og både lyd og spillbarhet var overraskende bra, så om man vil ha en billig bass er dette mitt forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prøvde et merke som het Sounder eller Sounders i en gitarbutikk en gang.. Denne basse er det beste eg har vert borti i lavere prisklasser. Kun bassen koster riktig nok rundt 1700, men der for du masse bass for pengene om du legge til litt ekstra i budsjette ditt.

Endret av egharstorbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cort har faktisk bra basser. Mange på talkbass.com som skryter av dem. Jeg er godt fornøyd med min egen også. :)

Om man tåler en lett, utradisjonell kropp, så er en Cort Curbow et artig bekjentskap, har jeg hørt.

Denne pakken på finn synes jeg er mye for pengene:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31579305

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes min har god lyd som kan skrus til mange stilarter, er solid bygget, ganske lettspilt (jobbet litt med truss rod og bro for å få de dit jeg ville, men da ble det også bra. :) )

Som sagt så har ikke prøvd så alt for mange, men det eg har prøvd var skurret mye på band, de hadde skarpe kanter på halsen og ekle og spille på. Det føltes veldig billig. Men en gang til dette er tre basser ikkje alle. Har aldri prøvd den du snakker om. Det var en enkel svart hvit "precision" etteligning, noe som lignet på warwick corvette og Axe bass (fikk aldri prøvd axebass med reim) denne har en øks på seg så ikke akkurat så godt å sitte med :P .

Men igjen har ikkje prøvd den du snakket om, men andre fra samme merke i lignende prisklasse.

Endret av egharstorbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det inngår noen av de "Precision"-etterligningene i en del pakkeløsninger, så jeg regner med at det er det billigste Cort leverer. Disse har jeg ikke prøvd selv.

Jeg har ikke prøvd de bassene, og min erfaring er vel fra min egen, som er en Cort Artisan C4 LTD edition (som har en nydelig hals i wenge, kjøpt meget pent brukt for ca 2000), samt en og annen fra Action-serien jeg har testet i butikk. Og så har vi som sagt Curbow-bassene. Jeg tror alle disse er et steg opp fra de rimeligste, og man får vel heller ikke basser til 2000 i nypris i disse seriene. Men bruktmarkedet har mange fine kjøp på disse som altså i utgangspunktet er litt dyrere.

En annen sak er at strengene på billigbassene ofte er ganske dårlige greier. Jeg har det tyngste som er å få i E-strengen og et tension-balansert strengesett hjelper fælt, det, dersom man sliter med skurring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.