Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Monitor gitar høytaler


gtrman

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt Marshall fullstack nå i lang tid live. Det er 2 stk 4x12 kabinett i ryggen.

Dette gir meg den lyden og trøkket jeg ønsker å ha. I tillegg gjør det meg uavhengig av å måtte ha en stage monitor (ofte av ymse kvalitet) som skal gjengi mesteparten av gitarlyden.

Av praktiske hensyn nå ... i praksis mindre bil .. har jeg behov for å ha en mindre backline løsning på endel jobber.

Da blir det enten å kjøre 2x12 combo eller hode + 2x12 kabinett.

Problemet da er at mesteparten av lyden går rett i beina på en og da er man igjen avhengig av stage monitor.

Det som hadde vært en veldig god praktisk løsning er å kjøre hode med et 2x12 kabinett hvor kabinettet brukes som monitor.

MAO en gitarkabinett som er tilta lik en monitor som kan plasseres foran istedet for bak deg når man spiller.

Har aldri sett et slikt kabinett til salgs og regner vel med at det må bygges.

Jeg ser for meg 2 stk Celestion Vintage30 elementer i et forholdsvis solid bygd kabinett.

Er det noen her som har noen gode tips om hvor/hvem som kan utføre en slik jobb ?

Ser for meg noe sånt - Mesa Boogie lagde visst noe slikt for endel år siden:

mesawedge1.jpg

Endret av gtrman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt bruskasser og ymse tilte-metoder som forsåvidt kan fungere, men har lyst på en permanent løsning som er robust og stabil.

Jeg har mest lyst at høytaleren skal være foran og da vil jeg at det skal se ut som Mesa kabinettet i første post.

Jeg har et 1936 kabinett idag og det er ganske stort fysisk - et 1922 kabinett vil nok fungere bedre tilta - men da vil jeg heller få bygd meg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.