Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rett i mixen-boks


Hanspanzer

Anbefalte innlegg

Merkelig hvordan man ser nye behov som man var sikker på man aldri fikk men nå har det seg sånn:

I det ene orkesteret jeg spiller i går det stort sett i bouzouki og mandolin men på en fire-fem låter drar jeg frem el-gitaren. Nå har det seg slik at dette orkesteret er på en 8-12 mann, ergo trangt. Jeg vurderer derfor (både av plassbehov og mengde stæsj å dra på) å erstatte ampen. Tingen er (igjen av plasshensyn) at et slik multieffektbrettgreie (m/cosm eller hva det heter alle disse ampsimuleringen) er store og full av ting jeg ikke trenger. Finnes det dugende alternativ i mindre format? Jeg trenger kun en lyd, vreng (av klassisk type).

Har sett på gamle traveren sansamp, men finnes det andre ting på markedet? Jeg er grønn på slik.

konstruktive innspill mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner rene forsterkersimulatorer, men de er gjerne for rack-montering og ganske dyre. Multi-effekt-bokser med amp-sim ligger nok nærmere. Mht plassbesparelse kan du se på de mindre enhetene til digitech. Amp-simuleringene skal være de samme som i de største boksene. Jeg har selv en RP1000 som jeg har kjørt rett i PA med svært gode resultater, og de mindre boksene skulle ikke være mye dårligere. Har du ikke behov for hverken volum/expr-pedal eller USB-grensesnitt for opptak kan selv den minste RP70 være et alternativ. Denne kan fås til priser rundt 600,-

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackstar HT drive er vel EGENTLIG utgangspunktet for HT-5 og HT-1 ampene, om jeg har skjønt det rett (de er vel nærmest som en HT drive + effekttrinn og cab). De to forsterkerne har ihvertfall nydelig emulated out.

Ellers har du jo den ENDA enklere løsningen, nemlig VOX amplug og lignende... ;-) Det er min nødløsning når alt annet feiler under opptak på PC, men jeg er ikke 100% fornøyd med min classic rock. Mulig vrengen er bedre i de andre variantene...

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackstar HT drive er vel EGENTLIG utgangspunktet for HT-5 og HT-1 ampene, om jeg har skjønt det rett (de er vel nærmest som en HT drive + effekttrinn og cab). De to forsterkerne har ihvertfall nydelig emulated out.

Har hatt både HT5 og HT Studio-20. Fikk dessverre aldri testet emulated out. Kanskje HT drive er veien å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Tech21 Sansamp VT Bass, og det er vel den beste basspedalen jeg har vært borti for vreng og EQ/Character. Har også en rackmonterbar Sansamp RPM bass preamp, og samma greia der. Lydmessig top notch :) Vet ikke hvordan gitarpedalene deres er, men hvis de har samme kvalitet ville jeg iallefall prøvd dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du rett og slett kan bruke en Digitech Bad Monkey, den har egen utgang til mixer med cab. sim.

Mer kompakt får man det vel ikke? (Har ikke testa det selv)

http://www.digitech....ucts/bad-monkey

Lydklippene er tatt opp med mixer out. Denne koster fra 350,- til 500,-

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig og greit alternativ er Joyo-boksene som Godlyd selger: http://www.godlyd.no/default.asp?page=759

Du holder vel til på Bryne, så da er det ikke så vanskelig å komme seg til Sandnes og teste :)

Jeg har Joyo AC Tone selv og det er en fin liten sak, med innebygd kabinettsimulering (du kan eventuelt bypasse cab-sim'en, men da må du fram med loddebolten...). Knotter som på en amp, slik at man ikke trenger å lære seg hva "program nr 417" betyr o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig og greit alternativ er Joyo-boksene som Godlyd selger: http://www.godlyd.no...lt.asp?page=759

Du holder vel til på Bryne, så da er det ikke så vanskelig å komme seg til Sandnes og teste :)

Jeg har Joyo AC Tone selv og det er en fin liten sak, med innebygd kabinettsimulering (du kan eventuelt bypasse cab-sim'en, men da må du fram med loddebolten...). Knotter som på en amp, slik at man ikke trenger å lære seg hva "program nr 417" betyr o.l.

Så disse har cab-sim altså? Det sier ikke Godlyd noe om.. Jeg har faktisk tre Joyo-bokser på det ene brettet mitt (fyll og spetakkel-brettet :) )og de funker fint de.

Takk for tips, skal sjekkes ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en brukt POD 2.0, låter overraskende bra og koster nesten ingenting. Digger Dumble-modellen på denne! Vet ikke hvor mye den ligner på en faktisk Dumble, men den låter knall... :D

EDIT: Pocket POD har vel forøvrig samme software som POD 2.0, men er omtrent halvparten så stor... Noe å vurdere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.