Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

forferdelig lyd etter bytting av strenger på nylon!


philip lauritzen

Anbefalte innlegg

har bytta strenger på nylonen min da de gamle var grønne, og eldgamle (spilt på i 3 uker, men sitti på gitaren i 3 år) tror jeg! men annyway, jeg bytta etter punkt og prikke, og alt ser bra ut, men de høres jo ut som en 3 årig unge blir lemlesta da jeg spiller på dem! jeg har strekki, og etterstemt, og alt, og de er nogelunde strekki ut, men høres helt jæveli, er en alt for mye sur lyd i bassen, og jeg syntes ikke at 1-2-3 streng er "crispe" nok?? any surgestions?

sorry skrivefeil, !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit å vite hvilke strenger du har kjøpt, finnes ulike typer selv innenfor avdelingen for nylon. :)

Ellers, veldig vanskelig å snakke om lyd... Sur lyd, ikke krispe nok. Det er ikke lett for noen andre enn deg å vite helt hva det betyr, dessverre. Når det er sagt, det kan godt være at noen andre har erfaringer med den samme strengetypen som du nylig har satt på, og det kan kanskje føre noe med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At strengene klirrer mer når en bytter strenger er ikke noe ukjent fenomen uten at jeg kan nevne hvorfor...

Krisp i strengene kan bestemmes litt av tykkelse, men nye strenger burde som regel gi mye mer krisp enn de forrige om en ikke har satt på bass strenger...

Skurringene går over etter en tid ca. 1-2 uker, kommer ann på hvor mye enn spiller.

Du kan gå over intonasjonen bare for å sjekke kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intonasjon på klassisk gitar er ikke så enkelt å gjøre noe med.

Jeg synes du skal forsøke å beskrive mer i detalj hva som er galt med lyden etter strengebyttet. Vanskelig å vite helt hva som er galt ut fra beskrivelsen. "Sur lyd" betyr ofte det samme som å "synge falsk" betyr for vokal, altså at ting låter ustemt. Er det problemet ditt?

Ellers er jeg en av dem som ikke liker så godt lyden av strenger når de er helt flunkende nye. Jeg foretrekker lyden de får når de er litt innspilt etter et par uker (ca 10-15 timers spilling). Da forsvinner gjerne en (i mine ører) overdrevent skarp, "crisp" lyd i strengene, og de låter mer harmonisk (igjen: i mine ører).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt vanskelig å forklare, men det aer alt for mye bass i strengene, + at man kan på en måte si at bass strengene spessielt a ikke høres ut som den skal selv om den er stemt! haha, ikke faen om jeg holder ut med den jævelige lyden i 15 timer spilling, jeg kommer ikke til å spille på den hvis det er sånn lyden skal være, da blir den veggpynt, kansje jeg skal stikke innom butikken til morten, og få litt hjelp? jeg har jo ikke akkurat noe lang erfaring med gitarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.