Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bra/proffe gitar-reparatører i Oslo/Akershus?


aMo

Anbefalte innlegg

Nettrom og jeg satt i en bil en gang, og kom frem til at vi har blitt utsatt for, eller kjenner folk som har blitt utsatt for generell kuking av gitarer fra samtlige gitarreperatører i Oslo og Akershus, untatt Robert på Norsk Musikk. Eneste vi har tillitt til nå.

Det innebærer:

Myhrbraaten

Bjørn Nilsen/Imerslund

Guitar Workshop

and the list goes on...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har dere noen pris-eksempler?

Vet jo at dette er forsåvidt umulig å s på et generelt grunnlag, men har dere noen spesifikke priser jo vanlige reparasjoner dere har foretatt?

Og om jeg skulle ha lakkert om en gitar (eller deler av en), er det noen som kan slikt her? Og er det dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knapper har en tendens til å være dyre, så 700 innebærer nok ikke mye penger til arbeidskraft. Slike ting er såpass lette å bytte ut, at jeg synes enhver gitarist med respekt for seg selv burde kunne det. Hvertfall når det er sånne småfikser hvor man umulig kan ødelegge noe. Skal man lakkere derimot, ville jeg oppsøkt proffesjonelle. Hvis du spør på en musikkforretning kan de gjerne anbefale deg noen som har profft verksted og allting, med mindre de er kjipe og sier "vi gjør det vi, både half-assed og megaseint"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei!

Føler jeg kan poste en liten "advarsel" her nå, mot bruk av han på Imerslund! Leverte inn gitaren 20.januar, en akustisk, som hadde fått hull nederst på kroppen ( en høytaler veltet og traff :( ). Fikk melding om at det nok ville bli synlig, men lyden ville ikke bli noe endret! Det skulle ta 1 måned, altså 20 februar. Jeg forlot sjappa i god tro og kom tilbake 25 februar, da jeg ikke hadde hørt noe enda. Da hadde han ikke begynt på den. Dro så tilbake 10. mars (eller noe rundt der) men fortsatt var den ikke ferdig. Ba han ringe når den ble ferdig! Hørte enda ikke noe, og glemte nesten at jeg hadde noen akustisk gitar. Igår (torsdag) dro jeg innom, og gjett! Den var ferdig! Yes, endelig! Jeg åpnet opp for å se hvordan det var blitt. Gitarens kropp er i flammelønn. Det ser ut som den nå har fått en føflekk på ca 1cm2. i mørkt tre! *Skuffet*! Men er vanskelig å gjøre noe me det, nå som den først var reparert tenker jeg. Orket ikke krangle noe med han om det. Men vet til neste gang at jeg aldri går dit igjen!

Ikke bare tok det langt over tiden. De ringte aldri da den var ferdig. Og; verst synes jeg; da jeg leverte den inn fikk jeg melding om at joda, dette er ikke noe stort problem, det vil nok synes, men ikke stort! Og hva var resultatet? Jo, det synes veldig godt!

Virker som han har så mye kunder uansett at han ikke bryr seg om det blir bra eller ikke!

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du sier ifra at du ikke er fornøyd.

Men eg håper du har sagt det til han som reparerte gitaren FØR du la det ut her. Dersom man ikke er fornøyd med en reparasjon, så bør vedkommende som gjorde jobben få mulighet til å forsvare seg før han blir satt i gapestokk.

Men dersom du har fortalt hvordan det er og han ikke viser interesse for å gjøre opp, så er det helt på sin plass å spikre dem på veggen!

Og dersom du er veldig misfornøyd så syns jeg du bør gå tilbake å få det fiksa.

Men for al del....... Jeg forstår frustrasjonen din!!

Endret av LesPaul68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du sier ifra at du ikke er fornøyd.

Men eg håper du har sagt det til han som reparerte gitaren FØR du la det ut her. Dersom man ikke er fornøyd med en reparasjon, så bør vedkommende som gjorde jobben få mulighet til å forsvare seg før han blir satt i gapestokk.

Men dersom du har fortalt hvordan det er og han ikke viser interesse for å gjøre opp, så er det helt på sin plass å spikre dem på veggen!

Og dersom du er veldig misfornøyd så syns jeg du bør gå tilbake å få det fiksa.

Men for al del....... Jeg forstår frustrasjonen din!!

Heihei

Det føler jeg ikke noe behov for å fortelle ham. Når han ikke holder det han lover, og jeg ventet nesten 3 mnd på gitaren, hadde jeg mest lyst til å komme meg fort ut derifra. Sa fra til han som satt i kassen hva jeg mente om tidsbruken der! Men du har nok rett i at jeg burde sagt fra. Men da jeg ikke skal dit igjen, er det for sent:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på Østgård Gitarmakeri, http://www.gitarverksted.no (klikk på bildet)

Har hatt et par gitarer der for oppsett, filing av bånd og mekking av bein-nut. Hittil har han gjort en god jobb for meg. Hyggelig er han også, og slår gjerne av en prat. Han er ganske fersk i gamet, men det tror jeg ikke trenger å bety så veldig mye annet enn at det ikke er 3 måneder ventetid (han har gjort jobbene mine på et par dager). Han bygger også, så jeg tror du godt kan snakke med ham om å restaurere gitaren din. På nettsiden over kan du jo se hva han har bygget/gjort før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.