Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny akustisk gitar, hvilken?


Ibanez Prestige

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe meg ny akustisk gitar.

Jeg har fra før en Ibanez AW-85 RLG, som jeg anså for å være tålig god frem til min far fikk ny gitar til bursdagen for noen måneder siden.

Jeg har egentlig vært fornøyd med Ibanezen inntil jeg fikk prøve pappa sin Yamaha FG700MS. Halsen på denne føles bedre (tykkere, ligger bedre i hånden) den har finere klang, med betydelig mer diskant og crisp lyd. Og dessuten er stemmeskruene mye bedre. Og på toppen av alt er den mer lettspilt enn min gitar også.

Jeg tenker å bruke +/- 2000-3000 kr på ny gitar. Hva vil dere anbefale? Jeg er ute etter noe som gjerne minner om FG700, men har kanskje ikke lyst å kjøpe akkurat samme gitar som min far har. Er det noen som har forslag? Hva med FG730 er den lignende FG700 når det kommer til hals for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe meg ny akustisk gitar.

Jeg har fra før en Ibanez AW-85 RLG, som jeg anså for å være tålig god frem til min far fikk ny gitar til bursdagen for noen måneder siden.

Jeg har egentlig vært fornøyd med Ibanezen inntil jeg fikk prøve pappa sin Yamaha FG700MS. Halsen på denne føles bedre (tykkere, ligger bedre i hånden) den har finere klang, med betydelig mer diskant og crisp lyd. Og dessuten er stemmeskruene mye bedre. Og på toppen av alt er den mer lettspilt enn min gitar også.

Jeg tenker å bruke +/- 2000-3000 kr på ny gitar. Hva vil dere anbefale? Jeg er ute etter noe som gjerne minner om FG700, men har kanskje ikke lyst å kjøpe akkurat samme gitar som min far har. Er det noen som har forslag? Hva med FG730 er den lignende FG700 når det kommer til hals for eksempel?

Faren din har gjort klokt i å kjøpe FG700MS. Eneste kjøpet som er bedre i det ganske land i skrivende stund mener jeg er Cort Earth 100F (Veil 3885) som har fått en etablert street price på 1995. Sinnsykt mye gitar for pengene og akustisk lyd og spillbarhet på nivå med Yamahaen. Heltre lokk etc. I tillegg har den innebygget preamp og tuner, så man får litt ekstra forskjelle (hvis du bruker det, da). Vi selger vel i snitt 4-5 sånne om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pickupen låter bra. Akkurat som alle Fishman sine systemer kan den bli noe nasal, men et "bra" pickupsystem koster jo det dobbelte av denne gitaren, så dette er det beste du får under 4000kr som totalpakke. Du må opp på Godin-fabrikkens systemer, evt L.R. Baggs hvis du skal ha noe merkbart bedre. Halsen er ca samme profil og størrelse som 700MS, satinert lakkert og lettspilt. En god gitar rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.