Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plastic Paddies har spilt inn demo


Duckling

Anbefalte innlegg

Plastic Paddies har vært i studio (altså i et stabbur med en multi track recorder) og spilt inn noen låter til en demoplate.

Kult om noen vil høre hva vi driver med og gi litt tilbakemelding om hva de synes :)

The Bonnie Ship the Diamond

Tell Me Ma'

The Foggy Dew

Back Home in Derry

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svinger av dette, nesten så jeg jekker meg en øl til frokost :D

Eller til lønsj, sitter på arbeidsrommet på skolen og tenker bare på en kald Ale eller en skummende stout.

Liker veldig godt musikken, og lyden er ganske så god - passe rølpa og har passende livepreg. Selv ville jeg nok på denne type opptak kjørt to lydkilder på kassegitaren. En mikrofon for det akustiske blendet med piezoen. Uansett spiller dere i Oslo regionen snart eller - i såfall gi meg et hint så kommer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord. Det at dere får lyst på øl er veldig bra, for målet er at folk skal bli tørste av å høre på oss :)

Det låter nok noe røffere enn dette live ja, selv om jeg ikke kan si noe sikkert siden jeg tross alt aldri har fått gleden av å være foran PA når vi spiller.

Jeg tenkte på å kjøre to lydkilder til kassegitar, men siden det bare var en demoinnspilling, og vi hadde begrenset innspillingstid, ble hele kompet tatt i ett take, og da hadde det kommet for mye annet skrot også i mikrofonen til kassegitaren, derfor bare piezo. Siden det bare var en "kjapp og gæli" demo ble det også gjort uten metronom, og med små tempovariasjoner ble det da jævlig vanskelig å skulle ta et såpass drivende gitarkomp i flere takes. Hadde det vært noe som skulle selges så hadde nok opptaket vært gjort en del mer gjennomført :)

Ellers er det bare å holde utkikk i konsert-forumet, der kommer det stadige oppdateringer om hva vi driver med. For øyeblikket er det bare én offentlig spillejobb som er planlagt, og den er i Åsgårdstrand om snaue 3 uker, men vi er i kontakt med og jobber med pub'er både i hovedstaden og andre steder, så vi kommer plutselig til en pub nær deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.