Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

romforbedringer


thimzity

Anbefalte innlegg

Heisann jeg driver å pønsker ut en plan på å gjøre noen forbedringer iht. opptak, en ting er å utforske micplassering og så videre, men en annen utfordring er å gjøre rommet gunstig for opptak. Jeg har til nå hengt opp tepper rundt om i rommet, samt plassert ut puter og diverse, men ønsker en permanent løsning. Jeg har da sett for meg å lage en slags treramme og "kle" det med stoff, muligens en form for lyddempende materiale inni rammen. Det jeg lurer på er da hvilket stoff kan være gunstig å bruke her? jeg tenker da mer på det "lyddempende" materialet, Isopor? etc... Kunne også vert flott om noen kunne gi en henvisning til hvor man får kjøpt dette materialet. Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Industrial plater fra Rockfon (tidligere het de Akustikkplater, fra Rockwool. Rockfon er en ganske ny avdeling/underselskap under Rockwool som har den delen av varesortimentet som har med lyddemping og akustikk å gjøre).

Dette er den beste isolasjonen du får kjøpt til lydabsorbsjon, hvis ikke du skal kjøpe dyre "ordentlige" plater fra Primeacoustics, Universal Acoustics eller liknende.

Holder akkurat på med samme løsningen selv, har kjøpt flere pakker og holder på med å snekre rammer for å henge de opp i tak og på vegg. Målene på disse platene er 120x60cm og kommer i forskjellige tykkelser (30 og 50mm tror jeg? Jeg har 50mm iallefall). Tidligere når de het "Akustikkplater" var det 6 stk i pakken med 50mm plater, nå er det 8stk i pakken. De finnes i fargene Industrial Black, Industrial Opal (hvit) og Industrial Nature. Litt usikker på pris pr. pakke, men det blir uansett laaangt under pris pr kvm for "proffe" løsninger.

Sjekk linken her, trykk på "industri" nede i lista der for å utvide undermenyen så den viser de forskjellige Industrial platene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en svær tung gammeldags sofa som gis bort mot henting på finn.no. Det demper bedre enn det meste av plater, og koster ikke en krone. Skal man gjøre akustikk skikkelig koster det gjerne 50.000kr uansett, så jeg ville gått for en skikkelig billig løsning uansett. :-) men akustikkplater funker jo også hvis man er fin på det. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar!

Jeg har ikke tenkt å putte allverden med penger i dette, jeg merker stor forskjell bare av å henge opp noen tepper i hørner og på store flater, så jeg regner med jeg bare lager noen trerammer og vinkler trukket i et tykt stoff som kan henges i hjørnene og på flatne, samt i taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.