Web Analytics
Jump to content

Laney Ironheart

dalarocker
 Share

Recommended Posts

Hallo folkens!

Har vært på utkikk etter ny amp en stund nå, og etter et besøk på Gjøvik Musikk, ble jeg tipset om å vente på at den nye Laney Ironheart ampen skulle komme til Norge.

Derfor lurer jeg på om noen har hatt mulighet til å teste denne?

Her er en demo:

Hvis noen har prøvd den, si gjerne hva dere mener, og si gjerne hva førsteintrykket deres er utifra demoen eller testingen!

Er det bare jeg som synes denne ser interessant ut?

Fikk et tilbud på 8500,- for 120w topp + 412 kabinett, synes da det virker som det er mye amp for pengene?

Virker grisekul den der! 8500,- for halfstacket virker unaturlig billig, spør du meg. Dobbeltsjekk at det faktisk er med kabinett, og ikke bare for toppen.

Det er med kabinett, det er visstnok en litt billigere Laney, veiledende pris på de er 10290 (om jeg ikke husker feil) for stacket, og jeg fikk da tilbud på 8500,-

Har testa den i et par timer (har den på lager i Jessheim-butikken vår). 8500 høres ut som en fornuftig pris. Det er det vi også tar med 4x12" hvis jeg husker riktig.

Vanvittig bra forsterker. Takler det aller meste bra og har ingen åpenbare svakheter. Hvis det er den lyden du ser etter sier jeg "Go!"

Har testa den i et par timer (har den på lager i Jessheim-butikken vår). 8500 høres ut som en fornuftig pris. Det er det vi også tar med 4x12" hvis jeg husker riktig.

Vanvittig bra forsterker. Takler det aller meste bra og har ingen åpenbare svakheter. Hvis det er den lyden du ser etter sier jeg "Go!"

Heller mot den, men nekter å kjøpe den uten å ha prøvd den først, vet du om noen amper den kan sammenlignes med? Noen kjente amper jeg muligens har prøvd?

Heller mot den, men nekter å kjøpe den uten å ha prøvd den først, vet du om noen amper den kan sammenlignes med? Noen kjente amper jeg muligens har prøvd?

Hvis du "nekter å kjøpe den uten å ha prøvd den" er det vel litt det samme hva jeg sammenligner den med? ;)

Hør selv er vel mitt klare råd da...

Den låter i nærheten av en LC-50, men med 6l6 i sluttrinnet for å si det enkelt, men det er ikke så mye annet som er helt likt. Blackstar S1 200 er også ganske nærme. High gain og tøft...

Hvis du "nekter å kjøpe den uten å ha prøvd den" er det vel litt det samme hva jeg sammenligner den med? ;)

Hør selv er vel mitt klare råd da...

Den låter i nærheten av en LC-50, men med 6l6 i sluttrinnet for å si det enkelt, men det er ikke så mye annet som er helt likt. Blackstar S1 200 er også ganske nærme. High gain og tøft...

Skjønner hva du mener med at det er litt meningsløst hva du synes om ampen, men synes det er greit å høre hva andre mener om ampen, for å se om det i det hele tatt er noen vits å prøve den, og for å se litt hva jeg kan vente...

Uansett er det jo hva jeg selv mener som har noe å si til syvende og sist, synes bare det kan være greit å høre synspunkter om hvordan ampen er...

Men når det er sagt, har jeg et lite spørsmål angående ampen, jeg veit at du ikke har prøvd den mye, men fikk du testet hvordan boostfunksjonen var på ampen? Fungerte den greit, eller bør jeg ha en boost-pedal?

Bra at den funker fint til solo-bruk, for det er nettopp derfor jeg kommer til å bruke boostfunksjonen...

Virka det som om det var en forholdsvis allsidig amp, eller duger den nesten kun til metall?

Den er ikke like allsidig som en Vox AC30HW, Blackstar Artisan 30, Marshall JCM eller Fender Super Sonic, men du kan jo spille alt på den. Ca samme allsidighet som Peavey 6505 eller der omkring. Laget som en heavy-amp, men går jo til alt hvis det er riktig lyd i forhold til hva du leter etter.

Skjønner jo at den ikke er like allsidig som en AC-30, og det forventer jeg heller ikke, men jeg forventer at den ikke bare kan brukes til beinhard metall!

Får bare spare litt mer penger, og dra et sted og prøve ampen!

Takker for svar!

• 1 year later...

Ja jeg har studio versjonen. Er kjempe fornøyd med den, låter bra til metal, heavy, rock og blues.

En overdrive pedal i front funker også veldig bra.

Til innspilling er den genial med lydkort, di og reamping muligheter.

At den kan rackmonteres er også et pluss synes jeg.