Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hagstrøm vs epiphone vs strat? Trenger hjelp


khauge

Anbefalte innlegg

Jeg plukket tilfeldigvis på en Hagstrøm Super Swede på Tre'45 i Trondheim for vel et år siden, eller noe der omkring. Den var satt ned i pris og stod liksom litt for seg selv. Jeg ble veldig overrasket hvor god den halsen var, og ikke minst ultra-lav action! Jeg hadde det dessverre travelt akkurat da, så jeg prøvde den ikke plugget, men det var faktisk nære på at jeg tok den med meg likevel. Virket i hvert fall som akkurat det eksemplaret var et lass med gitar for lite penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig å tenke på er at om du er ny på elektrisk gitar så har du kanskje ikke allverdens preferanser enda, og sånn sett er det ikke like nøye hva du velger. Har du lyst på en Hagström, så kjøp deg en Hagström. Dette er absolutt gode gitarer, og med coilsplit er de også veldig allsidige. Gode pickups på den også, så det er veldig mye gitar for pengene. Om det ikke er det rette for deg så finner du ut det etterhvert, og da kan du bytte den ut med noe som ligger nærmere det du faktisk er ute etter. Preferanser forandrer seg etterhvert som man spiller. Når jeg var ny på elgitar drømte jeg om en Ibanez RG. De var jo helt fantastiske. Etterhvert gikk preferansene mine over til å heller foretrekke Gibson-gitarer, og jeg siklet lenge på SG'er og Les Paul-gitarer. Har nå hatt et par Les Paul-gitarer, og selv om det var flotte gitarer som passet meg godt, sitter jeg nå likevel her med en Fender Jaguar, for den var enda bedre.

Uansett, poenget mitt er; kjøp den gitaren du har lyst på. Den første elgitaren kommer neppe til å være midt i blinken for deg resten av livet uansett :)

...selv om jeg selvsagt ikke skal nekte deg å høre på Kossoff og kjøpe gitaren min ;)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.