Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Knittring og lydkutt


Anbefalte innlegg

Har et lite problem med PC'en og tydligvis eksterne lydkort.

Når jeg bruker Line 6 POD X3 liven som lydkort så knitrer og hakker det litt når jeg bruker det som lyd ut, det er forsåvidt noe jeg overlever, men jeg har en Avid Mbox som begynner med noe forferdelig laging, knitring og vrenging før den kutter lyden totalt, noen som har noe peiling på hva som kan hjelpe? Jeg har en greit dyr Sony Vaio laptop som jeg ville tro at skulle fungere med det meste, men alas..

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Nå har jeg forandret på en hel haug med innstillinger, PC skjermen er grå og kjøres på så lav innstilling som jeg er komfortabel med, og fremdeles styrer den.. Får vel bare innse at jeg har kjøpt en jævlig dyr tuner, for den slipper tydligvis lyden INN i PC'en. Ikke at jeg får lyden av instrumentet ut igjen, men hey... Ingen som har noen flere forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk å la lydkortet få den USB- bussen den bruker alene. Fjern alle "lure" programmer fra PC-en, spesielt alt som har med "Fikse harddisken din automagisk" å gjøre. Ha så få programmer som mulig til å autostarte.

Ellers går det på det som er foreslått- justere latency, defragmentere disken og så videre.

Kjør CCleaner, det kan hjelpe. ccleaner kan også hjelpe deg med å holde styr på alt som starter av seg selv.

Med Windows er det jo slik at jo mindre programvare man har, jo raskere blir maskinen. Derfor, en kombinert spille, surfe, eksperimentere og audio- maskin er beklageligvis en dårlig ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, jeg har ett spørsmål som kan svares på i denne tråden antageligvis.

Jeg har/hatt det samme problemet i perioder.. Nå har jeg ikke engang lydkort plugget i eller midi keyboard slått på. Og det som skjer nå er at mens jeg spiller inn eller ved playback lyden henger seg opp og hakker som en gammel platespiller og cubase fryser (mer eller mindre)... Dette betyr vel i bunn og grunn for ræva pc? selv med grei prosessor og 4gb ram...?-.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.