Web Analytics
Jump to content

GAS semi hollow

ZorhO
 Share

Recommended Posts

Hagström Viking. Koster mindre enn 6000 ny og pickupene takler gain bra. Slank hals. Samme kroppsfasong som 335 (med unntak av headstock). Ellers så er vel Epiphone Sheraton et bra alternativ, men jeg har ingen personlig erfaring med Sheraton.

Edited by Erkny

Har en Burny 335 sak, meget god hals (etter min smak), og låter bra.

Har aldri prøvd original pickups, siden tidligere eier har satt inn Lollar Imperials buckere.

Med senterblokk i kroppen (gitarens kropp), fungerer det fint på bra scenevolum.

Hule gitarer uten senterblokk, vil ofte slite litt med feedback.

GunnarpåMo selger vel en Sheratone med alle mulige oppgraderinger tror jeg!

Vil også tro at Epi Sheratone er hakket bedre enn Dot, uten å ha prøvd begge gitarene noe særlig mer enn 3-4 minutter hver...

Hvis du vil opp MANGE hakk i kvalitet og lyd så selger en viss Japansjappe knallgode Gibson es355 gitarkopier, som jeg fikk for rundt 8-9k da jeg slapp moms! :)

E-SA-130LTC_BK.jpg

Har Epi Sheraton 2 selv, og kan anbefale den på det sterkeste. Den har litt samme særpreget i lyden som es335. Halsen er nydelig etter min mening, feit og god 50's style. Den har etter hva jeg har forstått kostet rundt 7000 før, men nå ligger den på +- 4900 avhengig av hvor du kjøper den, noe som vel gjør at det er/var den dyreste Epi'n. Sammenlignet den med hagström Viking, og synes ikke vikingen hadde samme særpreg i lyden og heller ikke samme kvalitetsfølelse.

Det er nok litt forskjell på gitarene (sheraton) som kommer fra fabrikken, så prøv de i butikken før du velger en.

Kan anbefale Sheraton for jeg er hvertfall storfornøyd med min :)