Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD....on it's way from Japan


Byljer

Anbefalte innlegg

Fet! Bytte til svart plekterbrett også, så blir det enda mer macho! "Vintage" halsprofil og bånd på den, regner jeg med?

Hmmm.... Foretrekker det som står på så lenge gitaren er svart. Bruker som oftest å bytte til svart pl.br. på lyse Telecastere, og.......æ e jo itj så macho i utgangspunktet æ da :D Det er vintage, tynn halsprofil (7,25) og vintage bånd ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte forresten denne karen fra Ishibashi for noen uker siden. Fender Strat '71, MiJ 2007/2010, ST71-TX, med scallopert hals og 41mm nut. Læt bra! Texas Special pups på denne også....selvfølgelig :) Har gått helt over til Fender igjen. Lurer på hvor lenge jeg klarer å leve uten en Les Paul :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7.25" er radiusen på gripebrettet, har ikke noe med halsprofilen å gjøre :)

Det har du jo helt rett i. Jeg var så vidt våken da jeg svarte på innlegget til Audun fordi jeg var på jobb :D Nå har jeg fri, og da er jeg lys våken :P

Halsprofilen er tynn C-shape, typisk 60-talls. Jeg foretrekker denne profilen selv, men vet at mange er veldig glad i tykkere profil. Selv om jeg foretrekker denne profilen så synes jeg halsprofilen på Baja Tele er fantastisk god, og den er vel nærmere 50-talls profil som er en del tykkere. Ikke baseball bat, men tykkere.

Når det er sagt, Fender Japan rules :D Har til gode å finne en mandagsgitar derfra kontra de USA og Mexico Fenderene jeg har hatt. Det Japanske folk er kjent for å være usedvanlig æreskjær, og det vises i produktet de leverer. Jeg har kun fått en gitar levert derfra med feil, og feilen var USA produsert. Jeg kjøpte en MiJ '52 Tele hvor bridge pick up var mikrofonisk, og pick upen var en USA Texas Special (jeg re-voksa den selv, og det ble steike bra). Altså er Japan ufeilbare :D (...og det var ironisk ment)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.