Web Analytics
Jump to content

Mortenolbs tråd om gode tekster

Mortenolb
 Share

Recommended Posts

Opprettet denne tråden slik at alle kan bli enige om hva en god tekst er, og om det er nødvendig eller ikke. Ettersom Mortenolb i en annen tråd uttrykte seg intenst om Nickelback og deres tekster, får han "æren" av å stå som opphavsmann for denne tråden. :) Enjoy!

(you naughty thing)

you're rip'n up the dance floor honey

(you naughty women)

you shake your ass around for everyone

(you're such a mover)

I love the way you dance with anybody

(the way you swing)

and tease them all by sucking on your thumb

you're so much cooler when you never pull it out

'cause you look so much cuter with something in your mouth...

...Tror ikke jeg trenger å si noe mer, jeg?

Edited by The Euphor

Ja? Låter bra. Hvorfor musikk er laget er meg revnende likegyldig så lenge det låter bra :) Regner da med du ikke liker Metallica heller?

Sorry for offtopic.

Har aldri skjønt hvorfor det skal gå sport i å hate Nickelback..."Alle" er enige om at Nickelback er drit. Hvorfor? Jo, for sånn er det bare..Silver Side Up er jo et glimrende album. Og hvem vil vel ikke tjene penger på musikken sin?

For å ta et eksempel; Jeg liker ikke U2, men jeg går heller ikke inn på tråder som omhandler U2 og sier at tråden er en "disgrace for the people". OAT stiller et konkret spørsmål som omhandler effekter. Da har man to valg i min verden, enten svare på en ordentlig måte eller gi faen.

This thread is a disgrace to the people.

Må nesten takke for dette innspillet, ettersom det fikk meg nysgjerrig nok til å høre gjennom låta. Dette rocker jo stort! Instant rockefot. Kan ikke helt skjønne at rockere skal ha så mye imot Nickelback, om ikke annet for sjalusien sin del. Vil de tjene penger? Syke greier. Gi meg gitaren din, regner med du er såpass seriøs at du ikke forventer å få noe for den. :)

Ellers, trodde slike "angrep" på band tok slutt når folk konfirmerte seg. Der tok jeg feil. :D

Der tok du grundig feil, ja! :D

Tja, fengende betyr ikke automatisk bra, og tekstene dems reflekterer hårfargen til vokalisten ganske godt, som er tyngdepunktet til hvorfor man hater dem. Jeg krever ikke at alle tekster har dyphet og mening, men jeg har ikke hørt en eneste sang fra det bandet som er noe lengre opp på skalaen enn klisjé. Stort sett handler det om sex.

Takk for meg :>

Edited by Mortenolb

Der tok du grundig feil, ja! :D

Tja, fengende betyr ikke automatisk bra, og tekstene dems reflekterer hårfargen til vokalisten ganske godt, som er tyngdepunktet til hvorfor man hater dem. Jeg krever ikke at alle tekster har dyphet og mening, men jeg har ikke hørt en eneste sang fra det bandet som er noe lengre opp på skalaen enn klisjé. Stort sett handler det om sex.

Takk for meg :>

Såååååeeeh, du liker ikke sex?:D

Hvis vi absolutt skal gå løs på lyrics, så finnes det faenmeg mye annet rart enn Nickelback der ute altså....

Nevner i fleng:

In Flames

Killswitch Engage

Meshuggah

Periphery

+++Svært mange metalband jeg elsker å høre på selv....

Om jeg i det hele tatt skal nevne noen musikksjangrer/artister som har meningsfulle og gjennomtenkte lyrics, må det være spesielt countryartister. Kanskje mer spesifikt Hellbillies, Brad Paisley osv.

Edited by Hallstein

Meshuggah trenger egentlig ikke tekst. :D In Flames har vel aldri hatt så bra tekster?

Tekst er også mindre viktig i metal. Jeg styrer dog fortsatt unna om det åpenbart handler om ingenting.

Som sagt tidligere: Jeg krever ikke at alle tekster har dyphet og mening.

Edited by Mortenolb

Tekst er også mindre viktig i metal.

Sier du det. :D Dette er neppe noe subjektivt, er det vel? Fordi, det har seg slik, at de fleste jeg kjenner som hører på metall av tung karakter, de leser også bøker og er veldig konsekvente i stort sett alt de gjør som kan ha innvirkning på hvordan de oppfattes av folk rundt seg. Enten fordi de aktivt prøver å ikke bry seg (ah, ironien), eller fordi de absolutt skal være som en bestemt annen gruppe. Tekster i så måte har veldig stor betydning. Det skal være rett forfatter, rett melding, alternativt skal det være så kryptisk at det kan tillegges "fornuft".

Nuvel, jeg vet ikke om jeg vil kalle tekster om hyggelig samkvem for "ingenting". Tross alt er det en livsnødvendig drift vi har. I det store og hele er jo Nickelback sine tekster (kontra andre som er nevnt) rene mesterverk. Kanskje ikke like åpenbart om man lever i en beskyttet boble og er opptatt med sitt - det er jo morsomt å hate. :lol:

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.