Web Analytics
Jump to content

NCD

Dead Theory
 Share

Recommended Posts

New computer day!

Har en stund hatt bruk for ny studioPC, og nå fikk jeg et tilbud jeg ikke kunne takke nei til!

Litt info:

3.2 GHZ prosessor som muligens blir overklokka

4 gb RAM, bli muligens oppgradert til 8.

500 GB harddisk

Husker ikke navnet på skjermkortet, men det er jævla bra.

Kommer med litt mer eksakt info senere:)

Men, prisen for dette: 1500 kroner!!!

Å det er fortsatt ett år igjen av garantien hos komplett.no! Nypris var på rundt 20k, så dette klarte jeg ikke å takke nei til!;)

Edited by Dead Theory

Det der var en greit rask prosessor.. Gralla!

Blei bygd for å være en top notch gamer pc! Så jeg regner med det funker til mitt bruk ja :D

Så har jeg en bror som er dataguru, som overklokker, bygger og fixer det meste som evt kan gå galt :) å han gikk god for denne pc'n å da stoler jeg på han. Er forresten bruttern som bygger nye pc'n til kompisen, å det var visst snakk om noe sinnsyke greier når det gjaldt den nye ;) har ikke extremt mye peiling på pc, men det var en del fancy ord og faguttrykk jeg ikke forstår meg på ;) tungemål:D

Husker ikke navnet på skjermkortet, men det er jævla bra.

Det absolutt viktigste punktet når det kommer til studiopc ;)

Neida, gratulerer, mye pc for penga! CPU'n er quadcore eller? Jeg personlig ville nok da ikke overklokket den. Ikke veldig mye erfaring med det, og om man gjør det riktig så kanskje det funker, men jeg har lært at man ikke skal tukle for mye med noe som funker, og en 3,2GHz flerkjerners prosessor holder i lange baner til studiobruk. Mer RAM er jo aldri feil da, selv om jeg fint kan redigere både lyd og film til den store gullmedaljen på min 2,2GHz quad med 2gb ram.

Det absolutt viktigste punktet når det kommer til studiopc ;)

Neida, gratulerer, mye pc for penga! CPU'n er quadcore eller? Jeg personlig ville nok da ikke overklokket den. Ikke veldig mye erfaring med det, og om man gjør det riktig så kanskje det funker, men jeg har lært at man ikke skal tukle for mye med noe som funker, og en 3,2GHz flerkjerners prosessor holder i lange baner til studiobruk. Mer RAM er jo aldri feil da, selv om jeg fint kan redigere både lyd og film til den store gullmedaljen på min 2,2GHz quad med 2gb ram.

Det kommer vel an på om man kjører 32 eller 64 bits operativsystem. Kjører man 32 bits, greier ikke maskina å nyttegjøre seg av mer enn 4GB RAM uansett. (I realiteten nærmere 3 GB.)

32-bits Cubase kan bare bruke ca 2GB RAM selv om du kjører det på 64-bits OS. Og 64-bits Cubase er visstnok mer ustabilt mhp kompatibilitet med 32-bits plugins o.l.

Jeg har vel også lest at det meste av lydprogramvare, plugins osv. stort sett er optimalisert for 32 bits, men det er mulig det har forandret seg nå.