Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez WD-7


IbanezFanatic777

Anbefalte innlegg

Yes, kjøpte nettopp en slik etter å ha lukta på den i tre år :wub:

Men er det mulig å spille woodo child og Sweet Child O Mine-soloene å sånn med denne, eller må jeg skaffe andre pedaler da, slik som Slash signatur-pedalen?

Veit den er til Ibanez og at Ibanez er annerledes lagt opp en Gibson osv, men tenkte bare å spørre om ei kjapp innføring i dennes funksjoner når man ser bort fra alt som er på internett, altså deres egne erfaringer og oppturer/ nedturer/ hvordan bruke div funksjoner for å spille diverse soloer osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, wahwah er wahwah sier nå jeg, og du kan definitivt spille de nevnte låtene og de fleste andre som bruker wahwah med denne. Nå har jeg ingen personlig erfaring med denne pedalen, men utifra denne videoen virker det som den har et godt repertoar av funksjoner.

Endret av stromstans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aight, fikk den i posten i sted, men nå har jeg et problem;

Kobler gitaren til der det står IN --> og ampen der det står <-- OUT

Så koblet jeg til en AC-adapter til Super Nintendo, som det står følgende på:

Input AC 220/ 230V ~ 50Hz 17W

Output AC 9/ 9.4V 1.3A

Så kom det røde lyset på på forsterkeren, når jeg tråkket på pedalen, men så slo det seg av like fort som det kom på.. Og nå lyser det ikke i det hele tatt, og gitaren har null tilkobling til pedalen og videre til forsterkeren..

Jeg synes det er merkelig at det ikke funker i det hele tatt, var no connection når lyset var på heller, og finner ikke noe på nettet som sier hva som kan være galt, det eneste jeg kan komme på må være at ei sikring har tatt kvelden nå eller at den var ødelagt før jeg mottok den (posten tar elendig vare på ting de skal frakte, slenger dem rundt), eller om jeg gjør noe feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er polariteten på adapteret i forhold til pedalen? Sjekk pluss/minus i senter og ring på pluggen.

En ting jeg undrer meg over, gjelder ikke bare trådstarter her:

Hvorfor tar folk forskjellige adapter de har liggende til annet utstyr og plugger i pedaler og effekter uten å vite hva de gjør? Ser det rett som det er på forumet her, hvor det ofte kan resultere i ødelagt utstyr. Når en får en ny bil, fyller man da ikke diesel, bensin, parafin eller rød saft på tanken helt uten mål og mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koblet jeg til en AC-adapter til Super Nintendo, som det står følgende på:

Input AC 220/ 230V ~ 50Hz 17W

Output AC 9/ 9.4V 1.3A

1.3A høres da litt voldsomt ut..

Sjekk hva som står på pedalen angående spenninga og strømmen.

Er det slik at FORSTERKEREN din ikke virker? Selv om pedalen ikke er koblet til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er polariteten på adapteret i forhold til pedalen? Sjekk pluss/minus i senter og ring på pluggen.

En ting jeg undrer meg over, gjelder ikke bare trådstarter her:

Hvorfor tar folk forskjellige adapter de har liggende til annet utstyr og plugger i pedaler og effekter uten å vite hva de gjør? Ser det rett som det er på forumet her, hvor det ofte kan resultere i ødelagt utstyr. Når en får en ny bil, fyller man da ikke diesel, bensin, parafin eller rød saft på tanken helt uten mål og mening?

Det står AC out, prøv med noe DC heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.3 A(!) og AC er veldig ekstreme ting som bør puttes inn i en pedal med varsomhet. I prinsippet burde ikke adapteren gi noe mer strøm enn hva pedalen krever ettersom det er voltstyrken som bestemmer, men om pedalen krever DC kan ting fort gå adundas, spesielt med et potensielt megakraftig adapter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå anbefales jo pedalen til bruk med originaladapter på 9 til 10 Volt opp til 500 mAh, så så ille er det da ikke.. Polaritet blir jo ikke feil siden det er snakk om vekselstrøm, så hvis pluggen er korrekt, så kan ikke jeg skjønne hva som blir feil.

Ellers er det jo helt riktig det som sies adaptre passer nødvendigvis ikke "selv om det er mulig å få pluggen inn i hullet".. Det har kverket mange stompbokser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En WD 7 skal i følge manualen brukes med adapter som heter Ibanez AC109, AC309 eller AC509, alle disse er da vitterlig AC inn/DC ut. Putt et AC inn/AC ut adapter i pedalen, og sjansen er stor for at du plutselig har en fin brevvekt...

Endret av basstom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.