Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar på gata + looper. Hjelp!


Anbefalte innlegg

Har tenkt til å spille gitar på OD-dagen (en innsamlingsaksjon), avhengig vær.

Jeg har tenkt til å prøve meg som et one-man-band ved hjelp av looper og bærebar forsterker på bateri. Jeg spille inn rytmer, bass, og gitar for å så spille melodien oppå dette igjen. Alt med en gitar.

Trenger noen låter som fenger, for å samle inn penger. Jeg har et par låter på lager: still got the blues, billie jean, beat it, if I were a boy, knocking on heavens door og kanskje sweet child o' mine hvis jeg gidder.

Jeg har tenkt til å spille på karl johan, i Oslo.

Noen som har erfaringer som gatemusikant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt til å spille gitar på OD-dagen (en innsamlingsaksjon), avhengig vær.

Jeg har tenkt til å prøve meg som et one-man-band ved hjelp av looper og bærebar forsterker på bateri. Jeg spille inn rytmer, bass, og gitar for å så spille melodien oppå dette igjen. Alt med en gitar.

Trenger noen låter som fenger, for å samle inn penger. Jeg har et par låter på lager: still got the blues, billie jean, beat it, if I were a boy, knocking on heavens door og kanskje sweet child o' mine hvis jeg gidder.

Jeg har tenkt til å spille på karl johan, i Oslo.

Noen som har erfaringer som gatemusikant?

Har du alt du trenger av utstyr? Det enkleste oppsettet etter min mening er en looper (rc3 f.eks) og en god batteridrevet forsterker. Street cube, AC-33 eller ba-330 fra Roland f.eks.

Når det gjelder låtvalg ville jeg gått for alle nach-låtene på løpende bånd. Fra wonderwall til tears in heaven. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roland micro cube, dl4 :) Burde holde, alternativet er å få strøm fra en butikk i nærheten.

Ok. Test den ute en gang først. Etter min erfaring kan micro cube bli litt spiss og drukne litt når du kommer ut på et sted som der du skal stå. Hvis du vil kan du låne en street cube av meg for anledningen dersom det blir for smått (må i såfall hentes og leveres i Sandvika, men det er jo bare 15 min med toget).

Og husk vanter med hull for fingertuppene. Krever litt tilvenning å spille med, men utendørs i oktober er de et must hvis du spør meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<br />

Ok. Test den ute en gang først. Etter min erfaring kan micro cube bli litt spiss og drukne litt når du kommer ut på et sted som der du skal stå. Hvis du vil kan du låne en street cube av meg for anledningen dersom det blir for smått (må i såfall hentes og leveres i Sandvika, men det er jo bare 15 min med toget).<br />

Og husk vanter med hull for fingertuppene. Krever litt tilvenning å spille med, men utendørs i oktober er de et must hvis du spør meg.

</p>

Takk for tipset!

Hørtes veldig generøst ut angående street cube. Jeg har bandøvning på Høvik på mandager, så alternativet er at jeg kunne hente den før bandøvning for å så levere den en uke senere (?) :) Jobber du på Backstage musikk på sandvika storsenter eller?

Endret av OsloGutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt for en student/fattig musiker å spille litt med hatten foran seg, hvis en har en grei sangstemme og øver inn et lite repertoar. En må selvfølgelig tåle dårlig vær og litt ukomfortabel arbeidsplass, men det er vel ikke værre enn hva kommunearbeidere, håndverkere og andre som jobber ute må tåle :)

1500-2000kr på et par timer er slettes ikke værst timebetaling da! 2 timer i 2 dager og du har til husleia i et studentkollektiv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er det ikke noen restriksjoner mot dette? Føler bare jeg har hørt rykter om at folk har blitt jagd vekk fra gågater ol..

Uansett, det er jo slik en tjener penger på å gjøre det en liker. Om en gjør en god jobb kan en jo også skaffe seg spillejobber videre :)

Ser ofte "sigøynere" sitter rundt forbi å spiller uten at noen bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.