Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er dette en FAKE GIBSON LES PAUL CUSTOM? Blir jeg svindlet, eller frelst..?


Andre92

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en brukt les paul custom, men ser ikke at det er noe serie nummer. Vet hvilke gitarer som åpenbart er fake, men nå er jeg neimen ikke sikker. Ser temmelig ut som et ekte en spør du meg.

Hvorfor ikke serie nummer?

Er tunerne som de skal være?

Fake eller Ekte?

R0015118.jpg

R0015119.jpg

R0015120.jpg

R0015133.jpg

R0015121.jpg

R0015135.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å se om det bare er bildet som er mørkt og uklart (angående serienummer).

Ellers ser alt ok ut. Gitaren har fretnibs (binding som går over endene på bånda), knottene er på rett linje med hverandre.

Få selger til å ta bedre bilde av headstock (front og bak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se noe som indikerer fake jeg heller. Serienr. er kanskje stemplet i treverket bak på halsen? Evt. tusjet bort på bildet. Ellers vanskelig å se i og med at bildene ikke er de beste. Grover tuners er heller ikke uvanlig. Sier selger noe om årsmodell? (ett eller annet '90?) Ellers kan du jo be selger om serienr. (selv om det i seg selv ikke er nok til å konstatere ekteheten da fakerne kopierer dette også. (Nettopp fra bilder i annonser o.l.) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se noe som indikerer fake jeg heller. Serienr. er kanskje stemplet i treverket bak på halsen? Evt. tusjet bort på bildet. Ellers vanskelig å se i og med at bildene ikke er de beste. Grover tuners er heller ikke uvanlig. Sier selger noe om årsmodell? (ett eller annet '90?) Ellers kan du jo be selger om serienr. (selv om det i seg selv ikke er nok til å konstatere ekteheten da fakerne kopierer dette også. (Nettopp fra bilder i annonser o.l.) )

Men på en annen side. Kan ikke se noe som indikerer ikke indikerer fake heller, hvis du skjønner hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på en annen side. Kan ikke se noe som indikerer ikke indikerer fake heller, hvis du skjønner hva jeg mener ;)

Nei, det er så, og de som faker blir nok bedre og bedre, og mer og mer nøyaktig, men foreløpig har det egentlig gått ganske greit å se forskjell da fakerne foreløpig har vært litt for unøyaktige på enkelte detaljer. Så er det jo grenser for hvor paranoide man skal være også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "gammeldags"? 80-tallet? 90-tallet?

Mente vel egentlig bare at det er ei stund siden de kom. Derfor anførselstegn.

Når det er sagt, så kan det også sies at akkurat disse kassene ikke ble brukt lenge på LPC. Dette er en TKL kasse, og må ikke forveksles med de brune Lifton kassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se noe som indikerer fake jeg heller. Serienr. er kanskje stemplet i treverket bak på halsen? Evt. tusjet bort på bildet. Ellers vanskelig å se i og med at bildene ikke er de beste. Grover tuners er heller ikke uvanlig. Sier selger noe om årsmodell? (ett eller annet '90?) Ellers kan du jo be selger om serienr. (selv om det i seg selv ikke er nok til å konstatere ekteheten da fakerne kopierer dette også. (Nettopp fra bilder i annonser o.l.) )

det er en 1995! kjøpes fra usa =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.