Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Teammella

Anbefalte innlegg

Nødvendig er det strengt talt ikke, men det kan være en stor fordel på gitarer med singelcoil pickups.

Alutape fungerer helt sikkert utmerket - men husk at alle tape bitene må være elektrisk i kontakt med hverandre og kobles til jord for at skjermingen skal ha noe som helst funksjon. Bruk et multimeter og mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg isolerte nettopp en Strat med aluteipe, og det var hørbar forskjell. Men husk å isolere plekterbrettet også, jeg gjorde ikke det til å begynne med og fikk mye statisk støy fra plekterbrettet. Etter at jeg lagde bretter over kantene fra pickuphullene slik at det ble kontakt og isolerte plekterplata forsvant den statiske støyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spelar man singlecoil är isolering mer eller mindre ett måste om man inte gillar oljud, förstås.

Det gör stor skillnad på mängden oljud.

Dock är det viktigt att göra det rätt, om man gör det med till exempel metalltape så måste man se till att alla bitar verkligen har kontakt med varandra (typ löda ihop varje bit med nästa).

Tejpar man bara ihop dem får de inte kontakt genom klistret på tejpen, och då gör det i princip ingen nytta alls.

Det man skall göra är något som heter Faradays bur (http://en.wikipedia.org/wiki/Faraday_cage).

Enklaste sättet att göra (även om metalltape skärmar marginellt bättre, bara mätbart, inte hörbart) är att använda skärmfärg.

Alltså en strömledande färg som man målar i hela gitarrens innandöme.

Till exempel http://gmf.jetshop.se/skarmfarg-30-ml-n-p-5293-c-1103.aspx

(Viktigt att tänka på att även luckan måste täckas och ha kontakt med det inne i gitarren).

Skillnaden märks i alla gitarrer men är extremt märkbar i en singlecoil gitarr.

Viktigaste jorden är annars den till stallet.

/Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.