Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - min første Fender!


machineboy

Anbefalte innlegg

Ohoi!

For godt over 20 år siden kjøpte jeg min første elgitar, en Ibanez Blazer strat-kopi, håndmalt med rød maling og støgg som et uvær. Men den låt ganske kult, men de siste 15 årene har jeg bare hatt humbuckergitarer og de siste årene har jeg savnet tvæckelyden fra en singelcoil. Så i dag røk jeg på en gitar jeg har kikket på en stund - en Fender Standard Stratocaster i Lake Placid Blue.

Det er den mest lettspilte gitaren jeg har prøvd, og en utrolig herlig blåfarge. Det er faktisk min første gitar med vibarm også, og det er jo en ny verden som åpner seg. Har forsøkt å sette den opp med floating bridge og nye 10-46-strenger og smurt nøtta og stolen med noe importert gitarsmurning, så det blir spennende å se om den holder stemminga bra.

Som sagt er det en standard strat, så dere godt vante Fenderfolk vil vel kanskje ikke synes den er så spennende - men steike for en herlig gitar. Den er til og med lagt i Mexico, men det måtte jeg snu gitaren for å finne ut. Helt strøken og meeeeget godt satt sammen, og som sagt en plettfri hals. Skjønner at jeg har gått glipp av noe i oppveksten :)

Sånn, nå må jeg spille litt mer!

post-10185-0-44941800-1318942314_thumb.j

post-10185-0-99467000-1318942332_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin strat! Lake Placid med med rosewood blir aldri feil. MIM er fullt ut giggbare gitarer, Jeg har prøvd mye forskjellig, men Fenders C-hals er alltid det jeg vender tilbake til. Min nummer en for tiden er en MIM standard tele, riktignok oppgradert med Dimarziopickups og messingsadler. Det er en tele som tåler sammenlikning med langt dyrere saker.

telecaster003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.