Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ringefinger til lillefinger når man spiller heltoner. Senebetennelse.


larseparsa

Anbefalte innlegg

Heihå!

Jeg er en stor Paul Gilbert-fan, og har nylig begynt å bli ganske dreven på 3 notes per string-runs, men jeg har lagt merke til at når han og noen andre shredders spiller f.eks;

8-10-12

så bruker de RINGEFINGEREN til å spille 10'eren i 8-10-12. Har nettopp begynt med å teste ut dette, og jeg får det til relativt greit sånn stretch-messig, men jeg får smerter på oversida av lille og ringefingeren + håndleddet etterpå. Spørsmålet mitt er vel; skal man tåle at det gjør litt vondt, eller skal man gi seg med en gang? Jeg tenker seriøst på å ta noen dagers pause fra spillinga nå pga. dette. Leste i tråden "VARM OPP" at man helst skal ta ei ukes pause. Vet ikke helt hvordan jeg skal få til det, men jeg vil jo heller ikke utvikle kronisk senebetennelse. Når vet man når man har fått senebetennelse? Man må vel pushe seg i all form for trening?

(Har vondt i håndleddet mens jeg skriver dette...)

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved smerte - stopp!

Bruk de fingrene som er naturlig for deg. Ulik lengde, tøyelighet og kontroll er det ikke like lett å gjøre noe med. Du kan gradvis øve opp tøyelighet og kontroll, men det er vanskelig å øve fingrene til å bli fysisk lengre. Husk også at håndleddets posisjon har mye å si for hvor langt du når. Se på de som har korte fingre, Michael Romeo har så vidt jeg vet korte fingre. Han har ingen problemer med å spille hurtig, men han bruker neppe samme fingersetting som f.eks. Gilbert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vel pushe seg i all form for trening?

Det må man, men ikke i noen form for trening skal det gjøre vondt :) Som Euphor sier: Stopp så fort det gjør vondt, og ikke spill mer før det ikke gjør vondt lenger. Han har generelt mye fornuft i posten over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.