Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har lyst til å lære meg klassisk gitar?


philip lauritzen

Anbefalte innlegg

Ønsker du egentlig å lære klassisk gitar? Eller ønsker du generell gitar-undervisning?

Der er ganske stor forskjell på å lære seg å spille gitar sånn generelt og å lære seg å spille "klassisk gitar" - dette har ikke noe med at du har valgt en nylon-strenger som din første gitar, men spilleteknikk og repertoar.

Det er også lurt å nevne om du er nybegynner (slik du vel er?)

Dette er eksempler på hva jeg forbinder med klassisk gitar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil lære generelt gitarspill, og nå har jeg bare nylon, men hvis jeg finner interessen skal jeg så klart ha en stålstreng!

jupp jeg er nybegynner!

ikke sånn klassisk som i videoene over, men mere "wonderwall" "muse" "pgb" og andre sanger med kanskje litt fart i!

Endret av philip lauritzen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo Lyd og Fryd i Asker som hovedsaklig driver med samspills- og bandundervisning, og de er veldig dyktige.

Ellers kan du også ta kontakt med Sandvika Musikkskole. Ligger 5 minutter lengre unna med bil, men der får du helt individuelt tilpasset undervisning av veldig flinke lærere. (Bare så det er på det rene så har jeg tidligere administrert Sandvika Musikkskole og har også jobbet der, så helt upartisk er jeg nok ikke. Derfor velger jeg å holde tilbake på både adjektivene og superlativene ;-) )

Når det gjelder andre som ligger nærmere der du bor er jeg ikke så veldig stø på hvem som faktisk er flinke. Det er sikkert noen andre på forumet her som bor i nærheten og har bedre peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil lære generelt gitarspill, og nå har jeg bare nylon, men hvis jeg finner interessen skal jeg så klart ha en stålstreng!

jupp jeg er nybegynner!

ikke sånn klassisk som i videoene over, men mere "wonderwall" "muse" "pgb" og andre sanger med kanskje litt fart i!