Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

montere stropp!


philip lauritzen

Anbefalte innlegg

skjønt såppas at da man skal montere "strap button" i foten av gripebrettet, så må man borre med et borr som er bittelitt mindre en skruen, og like langt inn som skruen er, så skrur man skruen inn. men jeg skjønner ikke ossen man skal montere "the button" i bunnen av gitaren, det er jo så tynt der?? og ja, gitaren var levert uten noe som slags form for festeannordning!

plis hjelp meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken gitar er det du har? Uansett, Det du har fått av info er ganske riktig. Borre opp et hull som er mindre enn skruen, og der etter skru inn. Dette er jo for at skruen skal inn med gjengene sine. Du kan godt ta en tynt lag med lim også om du vil, men det er ikke nødvendig.
. Jepp, det har jeg skjønt, men hva med bakerst på gitaren? (den delen som treffer gulvet hvis man lener den opp til en vegg f.eks,). Det er ikke noe festeannordning der, oqssen fester jeqg den skruen der? Det er jo så tynt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har boret slik på et par billiggitarer (nybegynnernylonstrengere), og det er riktig det Audun sier. Det er tykkere treverk å feste i på innsiden. For øvrig boret jeg kun skruehull for den enden av stroppen. Den andre enden fester jeg på disse gitarene ved å knyte den fast under strengene og rundt hodet rett bak nøtta på halsen:

http://www.couchguitarstraps.com/blog/?p=147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig smak og behag hva man foretrekker. Jeg foretrekker også å bruke vanlig plasserte reimknotter, men det er verdt å prøve begge deler for å se hva du synes er best. Når det kommer til å spille gitar kan du ikke lese deg frem til hva som er mest behagelig. Du må prøve deg frem, og finne ut hva som er best for deg :)

Det gjelder også alle andre aspekter av gitarspilling som hva slags strenger, hvor tykke plektre, hvor høyt du skal ha gitaren og egentlig alt som det går an å ha en subjektiv mening om!

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.