Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Live spilling kombinert med alkohol


Satriani

Anbefalte innlegg

Ok, ikke noe reklame for alkohol men heller et varsel :wink:

Noen som har gode eller dårlige erfaringer med for mye inntak av

alkohol i forbindelse med live spilling?

Jeg har selv merket at grensen går et sted rundt 2-3 pils, blir det mere

enn det da begynner jeg å miste litt kontrollen.

Det er vel litt avhenging av hva man spiller da men er det litt tekniske ting

så er det ikke særlig smart med alkohol er min erfaring.

En ting jeg har lurt på er hvordan Edward Van Halen å gutta klarte

å spille låtene sine med sitt relativt høye inntak av alkohol i gamle

dager. Og dette gjelder nok mange andre i rock/heavy bransjen også.

Klart det blir vel en vane men særlig smart er jo det ikke.

I dag føler jeg rockegutta har skjerpet seg, er ikke som før tror jeg.

Det er vel blitt mere "skikkelig" og selv stjernene står vel ikke fritt

til å gjøre hva de vil lengre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at jeg har lite tro på det disse rocke-gutta sier når de snakker om alkoholholdig drikke. Tror mange av disse rockerne har det i kjeften. Nekter å tro at disse gutta klarer å spille tighte 3 timers sett med en Jack Daniel's innabords. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med mye alkohol innabords er jo at du tror at du gjør det så utrolig bra selv om det du spiller egentlig er låter helt på trynet :mrgreen:

Vel fra spøk til alvor - jeg annbefaler ingen å gå på scenen i beruset tilstand, drekk heller etterpå. At de gode gamle kara ikke hadde noen problemer kommer av at som Peri sier - prøv å drikke hver dag i fem år og se så hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formulerte meg kanskje feil. Det jeg mente var at jeg ikke har tro på at folka er/var "moderat berusede" under live-opptredener som faktisk var tighte som juling. Selvsagt kan en person som drikker mye tåle ti ganger så mye som en som ikke gjør det, men det er ikke poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En plass går grensen. Har vært de gangene det har blitt for mye. Stemmingen gikk til helvete å det hørtes rett å slett for jævlig ut når jeg hørte det i ettertid. Men publikum var like berusa som meg hehe ;) Men jeg har en maks på 2-3 , da får man skikkelig mojo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før drak jeg og bandet alltid før vi spilte konsert. vi var ikke drita, men en "kjørepils" / "startgass" hadde vi alltids. fungere fint på nerven. flere plasser står det faktisk klart ise kaldt øl på bakrommet, gratis. digg in. hallo? selvfølgelig lar man seg friste.... jeg har vært ganske drita på konsert, ikke å anbefale! :oops:

må understreke at vi har sluttet med dette. vi har gått vekk fra slikt "image". nå drikker jeg mye vann. ikke bare snakk om 1 glass, men har med meg 3 treningsflasker. ikke at jeg drikker alt, men må være på den sikre siden :?

men må innrømme, når vi spiller opp til "dans" på bygdefester, så er det såre enkelt - man må drikke med folket både før og etter konserten. men prøver å ta det meste etter. men da er det ganske streit musikk, så det går bra. bon jovi - sommer 69 må være noe av det vanskeligste, og det sier vel sitt.

må fortelle at når jeg var og så på ronni le tekrø i tromsø var han heftig drita på scenen. grunnet felles bekjente fikk jeg komme bak både før og etter konserten. han fortalte at han alltid har og kommer alltid til å ta en jack daniel før konserter. man kopiere de store med alt fra plekter teknikk og venstrehånd teknikker. till og med plekter, strengestørrelse og gitarer skal være klin lik. hvorfor kan vi kopiere litt av konsert ritualene også? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.