Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billigste hjemmeamp som låter?!


Kossoff

Anbefalte innlegg

Litt på siden, kanskje:

Om jeg skulle gå for en såpass enkel amp som Laney Cub 8 og lignende som bare har en kanal og veldig få innstillinger, så ville jeg absolutt prøvd hvordan den fungerer med vrengpedaler ala Tube Screamer. Jeg ville også vurdert om romklang er noe man ikke vil savne. Jeg synes det låter hardt og knusktørt uten romklang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden, kanskje:

Om jeg skulle gå for en såpass enkel amp som Laney Cub 8 og lignende som bare har en kanal og veldig få innstillinger, så ville jeg absolutt prøvd hvordan den fungerer med vrengpedaler ala Tube Screamer. Jeg ville også vurdert om romklang er noe man ikke vil savne. Jeg synes det låter hardt og knusktørt uten romklang.

Klang er for pyser!

Neida, hadde klang og reverb på forrige ampen uten (altså pedaler), men det endte med at jeg ikke brukte noen av delene til slutt. Men jeg ser absolutt poenget ditt. På den andre siden har jeg opplevd at klang blir "overflødig" på EL34 (Marshall) type amper. Mens på "fenderamper" er det helt nødvendig.

Har tittet litt på Marshall Class 5, er det noe å se etter?

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik class 5 som er blitt rimelig bra etter modding, og som jeg bruker som hjemmeamp.

Vil ikke anbefale den i utgangspunktet, da den låter litt så som så. Skal du ha den hjemme vil du nok ønske en master volum eller power scaling også. Spiller fort høyt i en liten leilighet. Tenkte jeg skulle lage en tråd om denne en dag

jeg får tid..

Fender Champ 600 låter greit med nye rør. 6" element i denne så den spiller ikke så høyt på brekkpunktet. Opplevde at den ikke tok pedaler

særlig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til det du skriver der og med humbuckere synes jeg AC4TV høres ut som det beste valget. Den er veldig glad i humbuckere og særlig bridge humbucker. Da får du en litt nasal og liten, men allikevel steintøff rock n´ roll-lyd som de andre ikke helt har. Ikke pedalvenlig og har ikke EQ-seksjon, men med god grunnlyd er ikke det noe problem. Men nå er jo dette en gjetning ut fra hva du sier du er ute etter. Noe annet blir hva du selv hører du er ute etter. Har du mulighet til å ta med deg gitaren din til en butikk og sammenligne alle hadde jo det vært det klart beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med pristak på 4000 må jeg jo nevne Blackstar HT-5R også. Nyeste versjon av denne ampen kommer med 12" element og en meget vellydende romklang. Med ISF-kontrollen har man veldig gode muligheter til å styre lydkarakteren dit man vil. Har sett den til 3750 i et par nettbutikker. Pass på at du får riktig versjon. En del butikker tuller litt med spesifikasjonene.

Jeg har selv en Blackstar HT-1R, men kun fordi HT-5R ikke fantes da jeg kjøpte forsterker (forrige versjon av HT-5 manglet romklang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall Class 5 låter veldig fint ut av boksen mener nå jeg... og den nye modellen kan du redusere watt styrken også... til 0.1W tror jeg. Men det er en switch, ikke trinnløst ned mot 0.1W.

Jeg mener den fortsatt har mulighet til å bruke hodetelefon utgangen for å redusere output'en. Krever ingen modifisering.

Det er ett triks Marshall selv går god for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.