Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD, storfornøyd! Nå med bilder :)


Stiankarlsen

Anbefalte innlegg

Har da endelig fått kjøpt meg noe jeg har siklet på lenge! Fikk for en uke eller 2 siden solgt bort ESP'en min, og da tok det kun 1 dag før jeg tok turen til gitarsjappa og kom hjem med en splitter ny Fender Jaguar. Kjøpte den på Mandag, har tenkt på å skrive tråd tidligere, men har vært for opptatt av å spille på den, for SÅ digg er gitaren! storfornøyd :D

:D

Skal få lånt et speilreflekskamera og tatt noen skikkelige bilder slik at gitaren blir gjort rettferd! Dette ble tatt med far sin HTC.

post-1906-0-25744800-1318718969_thumb.jp

post-1906-0-99218500-1318719000_thumb.jp

post-1906-0-15925900-1318719032_thumb.jp

Endret av Stiankarlsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaguar har 24" skalalengde, og det merkes (syns nå jeg). Man anbefaler ofte eksempelvis å gå opp en strengetykkelse på Gibson-gitarer i forhold til hva en bruker på Fender-gitarer (25,5"), og det samme gjelder på Jaguarene. Både grunnet skalalengden (jeg syns noe tynnere enn 0.011 er håpløst) og ikke minst stolen/vibsystemet (som Fender har fikset på Classic player-serien).

Jaguar-gitarene er morsomme, men sin egen lille sjarm over seg, både når det kommer til fysisk kontakt med instrumentet og lydene en kan få ut av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg jo Jaguar selv for en måned siden, og selv om den har humbuckere og fast bro er det en utrolig morsom gitar (vet ikke hvor mye broa egentlig har å si for lyden), og 24" skala passer meg ypperlig. Det føles helt riktig. Ikke noe problem å ha 010-strenger på den heller.

Har lenge GAS'et på Tele, men nå vurderer jeg faktisk en Jaguar til med singlecoils i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen Takk til dere som sa grattis :D

Gitaren har kortere skalalengde ja, men jeg syntes ikke dette utgjorde store forskjellen. For jeg som har ganske tynne fingre la jeg ikke så veldig mye merke til det. Jeg la merke til det, men syntes ikke det hadde noen negativ innvirkning.

Det er nå kommet bilder, de er tatt med et dårlig kamera,skal prøve å få lånt en kamerat sitt speilrefleks slik at det kan gjøre rettferd mot gitaren.

Duckling, du gjør ikke feil i å vurdere en jaguar med single coils i! Du får en knallgod gitar, lyden er suveren og ikke minst er den mye tøffere enn en tele (syntes jeg) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.