Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

[Søkes] Gitarist til Pigeon Lake


Christopher S

Anbefalte innlegg

Liker du øl? Headbanging? Metal? Har du humor? Spiller du gitar? Flott.

Åh, forresten. Du MÅ være pålitelig og lett å få tak i. Alfa omega det her.

Pigeon Lake leter etter en gitarist. Sjangermessig er det klare trekk fra band som Stonegard, Helmet, QOTSA, KoRn, Pantera m.fl. Stoner-thrash, simplifisert i en alkoholisert tåke. Yeah.

Holder du til i Oslo-området, har gode muligheter for å komme deg til Jessheim (øving), og har lyst til å sjekke ut, ta kontakt enten her i tråden eller på en PM.

(I jobb foretrekkes, kontra skolegang, av praktiske årsaker).

Mvh,

Chris

Endret av Christopher S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg hadde hørt det før, den komprimerte basstromma. :-) Nei, altså, jeg øver i et lokale med et par andre band, og det er mulig det går an å få inn ett til for å redusere prisen litt, om det skulle komme til det. Og låta er tøff den, selv om jeg personlig heller mer til mer vintageaktige greier, som the Sword og Graveyard enn ren metall. Saker som Cumshots, Thulsa Doom, Sleep, eller for den saks skyld Black Debbath til tider er stor stas. Bittelitt seigere, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hva mener du nå (ang. basstromma?)? :P

Hey, det er ikke en dum idé. Thanks, er jo første låta og på mange måter den mest straightforward låta.

Vi har skrevet musikken til 2 andre låter (+ en intro), der den ene er som en tyngre versjon av Sabbath (i swingrytme), mens den andre er mer som thrash-doom (pantera+korn+generell sludge).

Seigt er ofte jævlig bra, men personlig heller jeg mer mot den typiske in your face stilen man gjerne finner igjen i f.eks. Stonegard. Har du noe forhold til dem? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe spesielt forhold til Stonegard, men det er jo tøft. Av en eller annen grunn har jeg mer sans for the Cumshots. Tror det er fordi de er litt mer thrash og ikke så symfoniske, om det går an å si noe sånt. Black Sabbath er jo alles hellige mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symfonisk? Stonegard? Huh, nå mista du meg. :P

Har aldri vært noe stor fan av Thrash, men det er et par kule elemnter i det som jeg syns Stonegard har tatt med seg.

Musikalsk så er vel målet at Pigeon Lake skal være en slags blanding av det beste fra Stonegard, KoRn, stoner-sjangeren og Stone Sour. Fengende, tungt, seigt, drivende og tidvis melodisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.