Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall mg50 dfx/ gitar hjelp


tommy3501

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har ikke spilt gitar så altfor lenge og har dermed ikke så altfor god peiling.

Nå nylig har jeg altså investert i en splitter ny Marshall mg50 dfx forsterker, og det har seg slik at det kommer noen sinnsykt høye skurre lyder når jeg kobler til gitaren min. Også på veldig lavt volum. Tviler på at det skal være slik ettersom det ikke var slik ta jeg testet den i butikken... Kan det ha noe med strømforsyningen eller noe å gjøre? Om den er jordet eller ikke? Om det er mye som går på elektrisitet i rommet?

Og en ting til: Når en gitar er koblet til en forsterker kommer det alltid litt skurrelyder, men om en tar på strengene så forsvinner jo denne skurringen eller den blir veldig redusert alt etter hvordan instillingene på forsterkeren er når det gjelder volum, gain etc. Når jeg bruker min gitar blir denne skurringen bare høyere... Har altså en Epiphone Goth G-400. Kan dette ha noe me å gjøre at jeg ikke ahr byttet strenger på den siden jeg kjøpte den for 6 mnd siden?? Det har nemlig ikke alltid vært slik at skurringen blir høyere...

Takker for alle svar!!

Bor litt avsides i forhold til forhandleren så jeg tenkte jeg skulle sjekke litt rundt på internett, og dermed fant jeg dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.