Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tremolo


Aphelion

Anbefalte innlegg

Lovepedal babyface tremolo er relativt billig.....

Tremolessense er ikke så dyr i forhold til innhold, og jeg la til "klin til"

Hvis du derimot er ute etter en som koster lite, må du se på bruktmarkedet.

Voodoo Lab Tremolo har egen volumpot og dukker ofte opp på bruktmarkedet.

Billig er relativt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i grunnen en kontradiksjon i premissene dine, men når det er sagt, har jeg brukt Marshall Vibratrem de få gangene jeg har hatt behov for trem, og den funker da greit nok synes jeg. Billig er den også. Til og med ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det absolutt billigste alternativet er som kjent å lære bikkja eller ei av kordamene å skru på volumkontrollen :D

Et annet billig alternativ er Danelectro Cool Cat tremolo. Koster sånn omtrentlig 500 kr tenker jeg. Den er helt OK, og har en intern trimpot som gjør at du kan bruke den som cleanboost om du vil. Jeg har en jeg har moddet med utvendig potmeter for volum dersom du er interessert (send meg en PM i så fall).

Du sier ikke om du er ute etter choppy voxy eller buttery fendery tremolo, men hvis du ikke skal bruke det så ofte spiller det kanskje ikke så stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss TR-2 er nå relativt billig, og problemet med volumdrop skal være fjernet fra pedaler av nyere dato. Ellers så har visst tremoloen til Joyo ha fått brukbare kritikker. Den har true bypass og koster ikke mer enn en pose karameller på Godlyd.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss TR-2 er nå relativt billig, og problemet med volumdrop skal være fjernet fra pedaler av nyere dato. Ellers så har visst tremoloen til Joyo ha fått brukbare kritikker. Den har true bypass og koster ikke mer enn en pose karameller på Godlyd.no.

Dette kan jeg bekrefte, de nye har intern volumpot som er satt til unity.

EDIT.

Jeg kan bygge en til deg hvis du ikke har dårlig tid :)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss TR-2 er nå relativt billig, og problemet med volumdrop skal være fjernet fra pedaler av nyere dato. Ellers så har visst tremoloen til Joyo ha fått brukbare kritikker. Den har true bypass og koster ikke mer enn en pose karameller på Godlyd.no.

Jeg mener å huske at Joyo-tremoloen har to interne trimpoter - et for å justere volum og et for å justere svingekurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, selvbygg slo meg jo ikke i det hele tatt. Dette har jeg jo en kompis som kan fikse (jeg orker ikke å styre med slikt selv), så da skal jeg se hva som lar seg gjøre :)

Danelectroen så jeg forøvrig på før jeg starta tråden, hehe. Jeg skal slenge inn en bestilling fra Thomann i morra, så kanskje jeg bare tar med en sånn også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.