Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny bassforsterker.


mase44

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en roland cube 30w. Den er grei å ha og virker fint, men det blir litt tynt i lengden og trenger noe med litt mer futt og lyd i.Burde jeg gå for mye effekter eller god lyd? Er det noen som har et forslag eller noe jeg burde se litt nærmere på ville det vært supert! :D

Mase44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innebygde effekter er det lite vits i å fokusere på mener jeg. Hva er budsjettet ditt, hva slags musikk spiller du, hva slags lyd er du på jakt etter, og skal det brukes i bandsammenheng?

Jeg prøver og holde meg mellom 0 - 5000kr, er egentlig ikke helt sikker på hvaslags lyd jeg vil ha for jeg spiller mye forskjellig, men musikken jeg spiller mest av er vel generel rock som vi spiller i bandet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en ekstremt bra forsterker som har nok trøkk til band og livespilling vil jeg anbefale deg å prøve ut en TC Electronic BG500-combo. Finnes i 1x15" og 2x10"-utgaver. Sistnevnte er det litt mer futt i. Disse koster vel i overkant av 6000 nye for tiden, og spiller faktisk fletta av det meste som koster opptil flere ganger mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en ekstremt bra forsterker som har nok trøkk til band og livespilling vil jeg anbefale deg å prøve ut en TC Electronic BG500-combo. Finnes i 1x15" og 2x10"-utgaver. Sistnevnte er det litt mer futt i. Disse koster vel i overkant av 6000 nye for tiden, og spiller faktisk fletta av det meste som koster opptil flere ganger mer.

Finnes sånne forsterke i en forsterker? Hvis du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg gå for mye effekter eller god lyd?

Dette burde være ganske åpenbart spør du meg. Hørt mye bra om TC-forsterkeren, og har lyst på en slik selv, så det er nok et godt valg.

Dersom budsjettet ikke kan strekkes synes jeg, og bassistene i begge banda jeg spiller i, at Ashdown MAG 300 er en god forsterker. Vet at mange er uenige, men vi synes 115-comboen låter kuler og krutt, og med 300W spiller den høyt nok for de fleste settinger, og da den ofte er på tilbud til 3000kr er det mye forsterker for pengene. Finnes også som 210-combo, og jeg ser gitarhuset.no har denne på lager til 3500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde være ganske åpenbart spør du meg. Hørt mye bra om TC-forsterkeren, og har lyst på en slik selv, så det er nok et godt valg.

Dersom budsjettet ikke kan strekkes synes jeg, og bassistene i begge banda jeg spiller i, at Ashdown MAG 300 er en god forsterker. Vet at mange er uenige, men vi synes 115-comboen låter kuler og krutt, og med 300W spiller den høyt nok for de fleste settinger, og da den ofte er på tilbud til 3000kr er det mye forsterker for pengene. Finnes også som 210-combo, og jeg ser gitarhuset.no har denne på lager til 3500.

Eg har ashdown mag210 combo forsterkeren,og den gjere jobben sin den,men har du litt meir penger ,ville eg utvilsomt gått for Tc electronic sin 210.Me speler i øreproppland å då er det ikkje meir trykk i Ashdown 210 enn da trengst.Har vurdert eit ekstra kabinett ,men då er du i samme prisleie som T.C electronicen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.