Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Tube amp kit


Anbefalte innlegg

Tenker at jeg muligens trenger et lite forsterkerprosjekt til de kommende lange vinterkvelder.

Er det noen som vil komme med kvalifiserte tips til byggesett? Tenker noe i 5 W gata, gjerne med en form for eq.

Hvis det er noen som har noe slikt liggende, må dere gjerne sende meg en PM.

Alle innspill er velkomne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo litt hva slags DIY du tenker deg da.

Er det et ferdig kit du ønsker eller er det å knekke chassis selv og gjøre alt fra bunnen?

Dersom det er det siste vil jeg anbefale deg siden: http://www.ax84.com

De har flere prosjekter helt fra newbie til mer avansert.

Deres prosjekt P1 og P1 Extreme er i sjiktet 5W.

Ellers, hvis du bare vil lodde det sammen er det vel mange på nettet nå som tilbyr ferdige kits, men dette er jo ikke like morro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en MadAmp-kit fra http://musikding.de

Tror de har noe i 5 watts-land også.. Jeg kjøpte den dyreste modellen A15Mkii Delux, og det er ufattelig mye mer arbeid enn jeg trodde det kom til å bli. Ennå ikke helt ferdig, men holder på :)

http://www.musikding.de/index.php/cat/c103_Madamp-Kits.html

Angående AmpMaker, så syns jeg at SE-5a så litt mer spennende ut enn WF.. Litt flere knotter og muligheter.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har bygd en SE-5a fra Ampmaker for noen år siden. Barry (mr. ampmaker himself) er en meget hyggelig fyr og veldig behjelpelig om du får problemer underveis eller om du vil modde ampen videre.

Så lenge man følger veiledningen, er det nesten ikke mulig å gjøre feil. Alt står veldig rett frem og punktvis.

Fra Weber har jeg bygd en standalone reverb tank (Fender clone), fungerer fint deg også. Weber leverer ikke med veileding, så man må stole på layout og skjemaer. Litt mer utfordrene, men ikke vanskelig (alt etter hvor komplisert amp du bygger selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke laget forsterker fra musikding, men mange av pedalbyggesettene derfra. I tillegg har jeg bestilt deler derfra mange ganger. Byggesettene har noe av den beste kvaliteten jeg har vært borti så langt, iallefall med tanke på kvalitet på printkort og arbeidstegninger, og service og leveringstid er tipp topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristoffereide bygget en MadAmp 15w en gang, tror han var ganske fornøyd med den.

Jeg vet ærlig talt ikke helt hvor bra de settene er ennå, bare hørt gode rykter om dem. Er som sagt ikke helt ferdig med mitt sett ennå :)

Det følger med gode skjemaer hos MadAmp, og en manual som til en viss grad er bra. Eneste er at det er litt sloopy oversatt fra tysk til engelsk, og jeg skulle ønske at mange av bildene i manualen var mye, mye, mye skarpere. Og gjerne flere bilder.

Så nett gjennom AmpMaker, virker som de har solide skjema og instrukser ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.