Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny låt - tech/prog-metal


Metalbrain

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Trommene kunne vell fått seg litt miksing, på programmet.. Personlig liker eg at skarpen er litt "Lysere" eller ka man skal kalle det, blir litt slapt visst ikkje :ninja: Visst du er kjent med mikseren så gå innpå "Presets", å bruk gulliotine effekten på stortromma og skarpen, gir den ønskede metal lyden :)

Så til slutt må eg si at de var en bra sang! Misunnelig <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en musikksjanger jeg er spessielt glad i, og er derfor litt usikker på hvordan det egentlig skal låte. Men etter første gjennomhøring vil jeg si at trommene må litt ned i miksen, og skru ned basstromma i forhold til resten av kittet. Er enig med kennyboy om at skarptrommen kan stemmes litt opp. En ørliten tanke mindre gain på gitarene tror jeg vil bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "stemt opp" skarpen litt, låter bedre! :) Med mindre basstromme låter det rumpe da, trenger maasssse basstromme, heheh. Men ok, har skrudd den ned littegrann. Er faktisk veldig lite gain på gitarene. Legger ihvertfall ut en ny mix senere med vokal, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gi deg et tips angående skarpen, er litt tungvindt men er vertfall helt verdt det for min del..

På superior drummer, tar du "Pitch"en litt opp på skarpen, og bruker gulliotine preset´n.. Når du lager skarp "Brikkene" på trommekartet, så ta velocity på fullt, men hugs da å skru ned lyden på skarpen på superior drummer, så den ikkje overdøver allt.. Ulempen er jo at du ikkje får lage "hardere" slag, men de er vell mest brukt at man slår litt svakere på skarpen (Ghosting osv).. :)

Når det kommer til basstromma liker eg og at den er ganske hørbar.. Sånn de blir litt punch i riffa!

Hvis du gidder å høre på sangen eg har lagt ut på forumet, så får du hørt kordan det høres ut i en mix! funker bra for metal synst eg da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Gitarlyden din var ganske bra i forhold til det du sikkert gikk for *ser på avataren din* :P Litt slapp skarp. Kicken er veeldig gjenkjennelig. Hva har du gjort i forhold til miksing?

Liker det!

Endret av pkv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, syns ikke gitarlyden til vildhjarta er så verst, litt vel skarp kanskje, låt forsåvidt litt jævlig live :P men de gjør opp for det med å ha maasse bass da.

Tja, miksing? Brickwalla det? :P

Skarpen er litt slapp, men det er S2.0-presten som er sånn, har prøvd å EQe den masse, men har mekka en ny preset som låter bedre litt bedre, her, f.eks:

http://soundcloud.com/affee-1/new-mix-test

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.