Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender FM


bel

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som har noen erfaring med fender fm forsterkerne? Tenker på å kjøpe Fender FM 212R, koster 2990kr hos sound1. Den er kanskje litt større enn det jeg hadde tenkt meg, men i og med at FM 65R koster 300 kroner mindre så hvorfor ikke.

Jeg skal hovedsaklig bruke den til øving hjemme, men også ha muligheten til å bruke den når jeg trenger litt mer trøkk...

Kommer til å bruke den sammen med en fender nashville power tele og en zoom gfx5.

Spiller ikke death metal så er ikke interessert i voldsom vreng, men er kanskje ikke så viktig for meg hvordan vreng kanalene er... kommer nok mest til å bruke clean kanalen sammen med effekt prossesoren.

Men det jeg kommer til å bruke vreng kanalene til er vel en litt varm blues vreng (noe jeg har fått en forståelse for at fender er gode på).

Hmm det jeg kanskje lurer mest på er hvor mye bedre fm forsterkeren vil låte i forhold til en Microcube (kjøpte den for å kunne dra den med mellom muttern og fattern) eller en Vox Pathfinder?

Finnes det andre forsterkere i samme prisklasse som kan anbefales?

Er ikke så interessert i forsterkere med egne digitale effekter i og med at jeg har effektprosessor...

Er heller ikke så interessert i å få høre at en rørforsterker er mye bedre...

Jeg er fult klar over det, men min lommebok sier ikke ja til rørforsterker enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en fin forsterker. For 2.990,- får du mye forsterker for pengene.

Har ikke denne selv, men spiller sammen med en som har denne og har selvsagt prøvd den noen ganger selv.

Et annet bra alt. er Marshall MG275DFX - Dette er min forsterker. Spiller ennå høyer enn DM212 men så koster den noen tusen mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier en FM212R. Den kan ha meget variert vreng, den har en knapp som "scooper" lyden, slik at det blir null mellomtone, noe som er temmelig stygt, men greit hvis man liker det. Den har forøvrig den diggeste solovrengen jeg har prøvd, hvis du tar fult på mellomtone, og null på bass og diskant, og 4-5 på gain.

Den har også en knapp som gir ekstra boost på vrengen, men dette leder gjerne til en ekstrem feedback på høyt volum. Man merker at det er en tretusenkroners amp.

Clean kanalen er riktig fin den, og man trenger vel ikke høyre volum?

Hadde valgt den over hvilken som helst Marshall DFX forresten, æsjameg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri testa den, men leste en test i musikkpraksis mellom den, Marshall MG50 DFX, Randall RG75 og noen fler.. Det var Fenderen og Marshallen som kom best ut av den testen. Jeg har Marshall MG250 DFX, og selv om mange hater den (skjønner ikke hvorfor, de har sikkert ikke testa den engang :P) er jeg godt fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med Harmony Central er at det bare er folk soml ike stasjet sitt som gidder å rate det. Ingen som ikke liker en Behringer gidder vel å skrive noe om den.

Derfor er HC en veldig usikker kilde, og bør ikke tas seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.